مورد فوتی از آنفلوآنزا در استان آذربایجان غربی وجود ندارد

معاون فنی مرکز بهداشت آذربایجان غربی گفت : عنایت به فرارسیدن فصل سرما شرایط برای شیوع و گسترش بیماری های ویروسی از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا مهیا شده است .

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،دکتر وحید حقیقی معاون فنی مرکز بهداشت استان آذربایجان غربی در خصوص بیماری آنفلوآنزا گفت : با عنایت به فرارسیدن فصل سرما شرایط برای شیوع و گسترش بیماری های ویروسی از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا مهیا شده است .

وی افزود : از ابتدای سال 1394 تاکنون ، 1609 مورد بیمار دارای علائم تب و سرفه در 17 پایگاه دیده وری منتخب استان ثبت گردیده و تعداد 394 مورد بیمار دارای علائم تنفسی شدید در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان و مراقبت قرار گرفته اند. از کلیه موارد بستری نمونه برداری جهت بررسی از نظر آنفلوانزا و کوروناویروس به عمل آمد که تعداد 82 نفر از نظر آنفلوانزای فصلی مثبت گزارش گردیدند که از این تعداد 55 مورد مربوط به آنفلوآنزای نوع B و 13 مورد آنفلوآنزای A(H3N2) و 14 مورد آنفلوآنزایA(H1N1) می باشد که 4 مورد آنفلوآنزایA(H1N1) در دو ماه اخیر بوده است .

دکتر حقیقی در ادامه گفت : موارد تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند و خوشبختانه مورد فوتی از آنفلوآنزا در استان وجود نداشته است .

معاون فنی مرکز بهداشت استان همچنین اظهار داشت : جهت پیشگیری از ابتلا و گسترش بیماری توصیه می گردد موارد ذیل مورد توجه جدی قرار گیرد:

1- از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری شود. (فاصله حداقل حدود 1متر رعایت شود)

2- شستن مکرر دستها با آب و صابون بخصوص در صورت تماس دستها با سطوح و اشیاء

3- استفاده از دستمال کاغذی موقع عطسه و سرفه برای پوشاندن دهان و بینی

4- از مالیدن دستها به چشمها، دهان و بینی خودداری شود.

5- دفع صحیح دستمال آلوده به ترشحات دهان وبینی ( دستمال را در یک کیسه نایلونی گذاشته و درب آنرا گره زده و در سطل آشغال بیندازید)

و اگر بیمار شدیم :

1- در منزل تا 7 روز بعد از بروز علایم استراحت کنیم.

2- از رفتن به محل کار یا اماکن تجمعی خودداری کنیم.

3- در صورت تشدید علایم به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =