۰ نفر
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰

تسنیم نوشت: اجلاس «قلب آسیا – فرآیند استانبول» با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پایتخت پاکستان آغاز به کار کرد.

اجلاس «غرب آسیا - فرآیند استانبول» با حضور هیئت های ۴۳ کشور عضو و حامی در اسلام آباد، پایتخت پاکستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به اسلام آباد، اجلاس «قلب آسیا - فرآیند استانبول» با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پایتخت پاکستان آغاز به کار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته به همراه هیئت ایرانی وارد اسلام آباد شد.

ظریف طی روز اول کاری خود ابتدا با همتای تاجیک خود سراج الدین اصل اف دیدار و رایزنی کرد. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با سرتاج عزیر مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان دیدار کرد.

در اجلاس «قلب آسیا - فرآیند استانبول» علاوه بر هیئت ایرانی، وزرای خارجه کشورهای آسیای میانه به همراه سوشما سواراج، وزیر خارجه هند و مولوود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز حضور دارند.

همچنین نماینده دولت روسیه در امور افغانستان، معاون وزیر خارجه آمریکا و معاون وزیر خارجه آلمان نیز از جمله مقامات حاضر در این نشست هستند.

نمایندگان 10 سازمان بین المللی از جمله سازمان ملل سازمان همکاری های اسلامی نیز در این نشست حضور دارند.

بخش اصلی این نشست امروز (چهارشنبه) صبح با سخنرانی محمد نواز شریف، نخست وزیر پاکستان آغاز شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان قرار است در این نشست سخنرانی کند. در حاشیه این اجلاس نیز قرار است ظریف با وانگ یی همتای چینی خود دیدار کند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین قرار است بعد از ظهر امروز با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان و محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دیدار کند.

اجلاس قلب آسیا با هدف همکاری و هم افزایی کشورهای همسایه افغانستان و دیگر کشورهای علاقه مند و ذی نفع برای استقرار صلح، ثبات و پیشرفت هر ساله در پایتخت یکی از کشورهای مشارکت کننده در آن عضو می شود.

پنجمین اجلاس «قلب آسیا - فرآیند استانبول» که با شرکت 43 کشور برگزار شده است و اسلام آباد میزبان آن است، امروز به کار خود پایان خواهد داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =