به گزارش مهر، مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت اصفهان گفت: موارد بسیاری از آنفلوانزای فصلی در بخش بستری و سرپایی بیمارستان‌های اصفهان دیده شده است که با توجه به سردی هوا طبیعی است و ارتباطی با نوع آنفلوانزا در استان کرمان ندارد.

رضا فدایی در این ارتباط اظهار داشت: شیوع آنفلوانزا در اصفهان ارتباطی به آنفلوانزا در استان کرمان ندارد و همه ساله با آغاز فصل سرما شاهد بروز بیماری آنفلوانزا هستیم.

وی با بیان اینکه آنفلوانزای موجود در اصفهان آنفلوانزای فصلی است، ادامه داد: آنفلوانزا، سرماخوردگی نیست  چراکه ویروس این دو بیماری متفاوت هستند.

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: شبکه بهداشتی این استان در برابر شیوع بیماری آنفلوانزا هوشیار و آماده است و تاکنون هیچ مورد حاد یا فوت ناشی از ابتلای به این بیماری نداشتیم.

بروز آنفلوانزا به دلیل سرمای هوا عادی است

فدایی افزود: شبکه بهداشت استان اصفهان از ابتدای مهر امسال به طور مستمر وضعیت بیماری آنفلوانزا را رصد و پیگیری کرده است.

وی تصریح کرد: بروز آنفلوانزای فصلی در اصفهان به دلیل سرمای هوا، معمولی است و خارج از عرف نیست.

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون موارد انگشت شماری از بستری شدن بیماران آنفلوانزا در بیمارستان‌های استان به ما گزارش شده است، اظهار کرد: همه امکانات و اقدامات لازم مانند تامین واکسن آنفلوانزا و دارو، مراقبت های بیمارستانی، تخت درمانی و اطلاع رسانی به مردم نیز توسط شبکه های بهداشتی استان تعبیه و انجام شده است.

وی درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا نیز تصریح کرد: بهترین زمان برای تزریق این واکسن برای عموم مردم، اواخر شهریور است اما هنوز نیز دیر نشده و به افراد گروه هدف یعنی زنان باردار، سالمندان بالای ۶۵ سال، بیماران قلبی و عروقی و دیابتی و افرادی که مصرف بالای کورتون دارند برای تزریق این واکسن توصیه می شود.

فدایی دو نشانه اصلی ابتلا به آنفلوآنزا را «تب ناگهانی» و «بدن درد شدید» عنوان و اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده این دو علامت در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند و اگر پس از مدتی از دوره درمان، بهبود نیافتند مجدد به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مورد خاصی از بیماری در زائرین کربلا مشاهده نشده است

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان با اظهار اینکه مورد خاصی از بیماری در زائران کربلا مشاهده نشده است، ادامه داد: اگر حالت‌هایی از استفراغ یا تب در زائرین کربلا مشاهده می‌شود به دلیل این است که سفر سختی را پشت سر گذاشتند و به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است.

وی گفت: موردی از وبا در زائرین کربلا مشاهده نشده است.

فدایی بیان داشت: آنفلوانزا نیز که هم اکنون در فصل سرد در اصفهان مشاهده شده نباید به ورود زائرین کربلا ربط داده شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =