استاندار یزد گفت: خوشبختانه طبق گزارش‌های ارائه‌شده، استان برای پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزا نوع H1N1 آمادگی کامل و لازم را دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، نشست بررسی مسائل مربوط به پیشگیری از بیماری آنفلوانزا نوع H1N1 شب گذشته با حضور استاندار یزد، معاون اجتماعی استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل مدیریت بحران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.


استاندار یزد در این نشست ضمن تسلیت ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر اظهار داشت: بیماری آنفلوانزا، بیماری جدیدی نیست و سال‌های طولانی است که با شدت و ضعف مختلف در جهان مطرح است، اما امروز به‌این‌علت در کنار هم جمع شده‌ایم تا باهم اندیشی برای پیشگیری از نوع H1N1 این بیماری برنامه‌ریزی کنیم تا کمترین مشکل برای سلامت جامعه وجود داشته باشد.


«سید محمد میرمحمدی» ادامه داد: جان و سلامتی مردم برای همه ما بسیار بااهمیت است و دولت با تمام توان در خدمت مردم و ملت هست.
وی افزود: شایسته است آموزش‌های لازم و به‌موقع به مردم برای مقابله و پیشگیری از بیماری‌ها با توجه به فرارسیدن فصل سرما انجام شود تا رعایت مسائل بهداشتی و تغذیه‌ای لازم را داشته باشند و آسیب‌پذیری و افت مقاومت بدن کاهش یابد.

میرمحمدی تصریح کرد: خوشبختانه دارو، واکس و تجهیزات درمانی لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد انجام‌شده و لازم است پزشکان متخصص در این ایام تعطیل در مراکز درمانی حضورداشته باشند تا عدم حضور آن‌ها موجب مشکل و نگرانی برای مردم نشود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان ضمن تأکید بر مراقبت و کنترل ورودی‌های استان، شهر و بیمارستان‌ها گفت: باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شفاف از طریق رسانه‌ها و صداوسیما صورت گیرد تا موجبات آرامش مردم فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: درمجموع 6 نفر به بیماری آنفلوانزا نوع H1N1 مبتلا شده‌اند. از این تعداد 2 نفر آن‌ها مورد معالجه قرارگرفته و مرخص شده‌اند و 4 نفر در حال درمان هستند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر اطلاعات درست به مردم با دقت و صداقت داده شود جای نگرانی وجود ندارد و دغدغه مردم مربوط به زمانی است که برخی رسانه‌ها اطلاعات نادرست را در اختیار جامعه قرار می‌دهند درصورتی‌که از آن موضوع اطلاعات کاملی ندارند و برداشت شخصی خودشان را به‌عنوان خبر اعلام می‌کنند.

میرمحمدی اظهار امیدواری کرد: با آمادگی دستگاه‌های استان در حوزه سلامت با آموزش صحیح به مردم و خود مراقبتی جامعه، شاهد کمترین مشکل در رابطه با بیماری آنفلوانزا نوع H1N1 در جامعه باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این جلسه گفت: لازم است مراقبت‌های پزشکی موردنیاز در مراکز جمعیتی استان از قبیل خوابگاه‌های دانشجویی و مهمان شهرهایی که اتباع بیگانه در آن حضور دارند صورت گیرد.
«محمدعلی طالبی» افزود: ضروری است در زمینه بیماری آنفلوانزا نوع H1N1 به خانواده‌ها و مردم اطلاع‌رسانی مناسب صورت گیرد اما این آگاهی بخشی باید به شیوه‌ای انجام شود که در جامعه احساس ناامنی به وجود نیاید.


در ابتدای این جلسه دکتر محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده برای مقابله و پیشگیری از بیماری آنفلوانزا نوع H1N1 ارائه داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =