رییس جمهور گفت: دشمنان و سلطه گراه با کشورها و ملت های منطقه مخالف هستند و حاضرند برای اهداف غیرانسانی خود صدها میلیارد دلار هزینه کنند اما بدون تردید که همه آنها در برابر ملت های منطقه شکست خواهند خورد .

 به گزارش ایسنا، روسای جمهور ایران و افغانستان پس از پایان مذاکره مشترک در نشست خبری شرکت کردند.

محمود احمدی نژاد در این نشست، ایران و افغانستان را دارای سابقه تاریخی و تمدنی مشترک دانست و اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران و افغانستان دوستان ، دشمنان و سرنوشت مشترک دارند.

اهم اظهارات روسای جمهور دو کشور را در ادامه بخوانید.

  • ایران و افغانستان دو ملت برادر و دوست بوده که به طور تاریخی همسایه هستند و در غم ها و شادی های هم شریک می‌باشند.
  • دو کشور در منطقه‌ای حیاتی و اثرگذار قرار دارند. این منطقه همیشه مورد طمع دشمنان بشریت بوده است و به همین دلیل همواره در صدد بوده‌اند که این منطقه را در ناامنی نگه دارند.
  • مردم افغانستان باهوش، پرکار و جدی هستند. کسانی که نگاه استعماری و سلطه گری به منطقه و افغانستان دارند، باعث رنج مردم افغانستان شده‌اند و تلاش کرده اند تا به انحای مختلف از پیشرفت و آبادانی کشورهای منطقه بویژه افغانستان جلوگیری کنند.
  • ملت و دولت افغانستان اقتدار خود را بازیافته و شرمساری برای کسانی بماند که با لشکر کشی از توسعه و پیشرفت و امنیت افغانستان جلوگیری کرده اند.
  • اطمینان داریم و تاریخ هم ثابت کرده است که مردم افغانستان به همه مشکلات غلبه می کند و شایستگی آن را دارد که خود را در منطقه مطرح کند.
  • امنیت و پیشرفت ایران و افغانستان را وابسته به هم است. ملت و دولت ایران تا آخر در کنار ملت و دولت افغانستان خواهد بود.
  • دنیا مشاهده کرد که چگونه دشمنان، ریگی تروریست جنایتکاری را که بیش از 450 نفر را کشته و مجروح نمود با حمایت و پشتیبانی های مالی و اطلاعاتی به عنوان قهرمان معرفی می کرد.
  • مردم افغانستان شجاع، باغیرت و صبور هستند که از اصالت افغانستان دفاع خواهند کرد.
    وی در پایان مجددا پیروزی حامد کرزای در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان رابه ملت ودولت افغانستان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد؛ افغانستان جایگاه واقعی خودش را در منطقه و جهان به دست آورد.


حامد کرزای رییس جمهور افغانستان نیز در این نشست خبری ضمن تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت افغانستان، گفت: ملت بزرگ ایران همواره پشتیبان ملت و دولت افغانستان بوده است و روابط ایران و افغانستان در حال تحکیم و تعمیق است.افغانستان همواره خواهان دوستی و گسترش روابط با ایران است. ملت و دولت افغانستان اجازه نخواهند داد که از خاک کشورشان برای تعرض به دیگر کشورهای منطقه استفاده شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 48756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =