محمدباقر نوبخت توضیح داد چرا برخی از ماهها، حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور به تعویق می افتد و دیون بازنشستگان فولاد چطور پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تعداد زیادی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم که پیداست از بازنشستگان یا خانواده های آنها هستند کامنت گذاشته اند که چرا حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور با تاخیر پرداخت می شود.
این سئوال را در نشست خبری هفته گذشته نوبخت، سخنگوی دولت پرسیدیم. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص پرداخت دیون بازنشستگان فولاد توضیح داد: از سالهای پیش اختلافی درباره مدیریت این صندوق وجود دارد. در بند ف تبصره 3 قانون بودجه سال 94 مطرح شد که همه سهام و مطالبات این صندوق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شود و از محل فروش سهام دیگر کارخانجات، فاصله مطالبات این صندوق داده شود.
او گفت: اختلاف نظری بین وزارت دارایی و تعاون در مقدار این مطالبات وجود دارد که به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ماموریت داده شد تا بین آنها حَکمیت کند که این اختلاف رفع شود. چند جلسه تشکیل شد و الان در مرحله صورتجلسه هستیم. بازنشستگان فولاد از این صندوق که الان خالی است باید حقوق بگیرند، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت مربوطه از یک محلی به صورت تنخواه، این را پرداخت می کنند.
سخنگوی دولت در پایان توضیحاتش درباره این موضوع گفت: از شهریور ماه که مسئله به سازمان واسپاری شد، هر ماه بالغ بر 160 میلیارد تومان حقوق عزیزان را پرداخت می کنیم تا انشالله این سهام کلا منتقل به صندوق شود و این صندوق کار را به صورت خودکفا ادامه دهد. تخلفی صورت نگرفته و اختلافات حقوقی برطرف می شود.

 


۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    2 0
    پس کی زودتر لطفا
  • بازنشسته شرکت فولاد A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    1 0
    با سلام . من بازنشسته ذوب اهن اصفهان هستم . بازنشستگان شرکت فولاد عمر گرانمایه خود را صرف تولید و سازندگی شرکت فولاد کرده اند و این انصاف نیست که در این چند سال حقوق انها عقب باشد . و بیمه انها ارزش سابق خود را از نظر فرانشیز ندارد . و با توجه به کهولت سن و بیماری های صعب العلاج این انصاف نیست که بازنشستگان شرکت فولاد با سختی و بیچارگی زندگی کنند.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام من بازنشسته فولاد هستم چه فرق بین ما وبازنشستگان کشوری و نیرویهای مسلح وتامین اجتماعی بانکها و شرکت نفت وغیره است ما استخدام کشوری هستیم قبل از دریافت حقوق. حق بیمه کسر میشد این پولها کجا رفته که اقای نو بخت میگوید صندوق خالی است ایا این انصاف است حقوق ما با تاخیر پرداخت شود این دردرا به کی بگویم
  • عباس EU ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    چرا بیمه هزینه درمان بازنشستگان را پرداخت نمیکند هرسال وضع بازنشستگان بدتر میشود .نه امکانات ورزشی دارند.نه بیمه نه حقوق و....... اگر دذدیها وبریزوبپاشهای مدیران نبود ذوب آهن به این روز نمی افتاد.که هنوز هم ا امه دارد.