تسنیم نوشت،رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه عناب محصول منحصر به فرد استان و زرشک محصول استراتژیک خراسان جنوبی است، گفت: بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی خراسان جنوبی تشویق شود.

وی گفت محصول استراتژیک زرشک در خراسان جنوبی 13 هزار و 663 هکتار و میزان 14 هزار و 615 تن برداشت می‌شود.

وی با اشاره به عناب افزود: این محصول در 2 هزار و 559 هکتار کشت و 4 هزار و 68 تن برداشت می‌شود و فرآوری و بسته بندی زرشک در 6 واحد تولیدی با سرمایه گذاری 22 هزار و 356 میلیون ریال و اشتغال 140 نفر و میزان تولید 5 هزار تن است.

ولی پور مطلق گفت: 193 فقره بارگاه بهداشتی زرشک با سرمایه گذاری 112 هزار و 976 میلیون ریال و اشتغال 238نفر، ظرفیت هزار و 348 تن، فرآوری و بسته‌بندی خشکبار عناب که 28 جواز صادره با ظرفیت 14 هزار تن و سرمایه گذاری 104 هزار و 105 میلیون ریال و اشتغال 371 نفر است در خراسان جنوبی فعال است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه زرشک محصول استراتژیک خراسان جنوبی است و عناب از نظر ژنتیکی منحصر به فرد خراسان جنوبی است تاکنون اقداماتی در زمینه مالکیت برند آن انجام شده که در صورت ثبت جهانی باعث افزایش تقاضا و در نهایت ارزش افزوده بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه واحدهای تولیدی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، نقش زیادی دارند، گفت: با برنامه‌های در نظر گرفته با تولید بیشتر و بالا بردن ارزش افزوده محصولات و در نهایت صادرات و بازار جهانی نقش قابل ملاحظه ای در اقتصاد مقاومتی، کمک به اقتصاد کشور و درآمد خانوار کشاورز می‌شود.

ولی پور مطلق افزود: با مشاهده و ارائه تکنولوژی جدید به واحدهای تولیدی فعال در راستای بهبود کیفیت محصول ارائه شده بازار در رساندن به حداکثر ظرفیت عملی و درآمدزایی، واحد تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی به مشارکت گذاشتن سرمایه در بخش فرآوری، همیاری مخترعان و فرآوران شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ارائه محصول جدید و نو مانند پودر زرشک انجام شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =