بزرگترین پروژه استان اردبیل اجرایی می شود

به گفته فرماندار مشگین‌شهر عملیات چهار بانده کردن جاده مشگین‌شهر-اردبیل بزرگترین پروژه در استان اردبیل است که عملیات اجرایی آن هم اکنون درسه فاز در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، فرماندار مشگین‌شهر در کارگروه توسعه شهرستان، گفت: عملیات چهار بانده کردن جاده مشگین‌شهر-اردبیل بزرگترین پروژه در استان اردبیل است که عملیات اجرایی آن هم اکنون درسه فاز در مسیر سه راهی فخر آباد تا ارجق، سه راهی صحرا به سمت مشگین‌شهر و محور ارباب کندی به سمت اردبیل در حال انجام است.

امامی افزود: امیدواریم با همت بالا و توان مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا و عنایت ویژه سردار عبدالهی مسئول پروژه و همکاری ناظر پروژه در زمان مقرر این پروژه عظیم تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

وی تصریح کرد: افتتاح ۱۵ کیلومتر از چهاربانده مشگین‌شهر-اردبیل خارج از عقد قرارداد خاتم الانبیا با حضور وزیر راه افتتاح شد و پنج کیلومتر نیز در ادامه این مسیر تا سه راه فخرآباد در مرحله آسفالت ریزی و اتمام و جهت بهره‌برداری آماده افتتاح است.

وی از کلنگ زنی چهار بانده مسیر مشگین‌شهر-اهر خبر داد و گفت: مقدمات لازم برای اجرای کلنگ زنی این مسیر در حال انجام است همچنین با توافقات به عمل آمده با فرماندار شهر‌سراب، با جذب کمک‌های خیرین در این بخش و تأمین اعتبارات شهرستانی، در صدد هستیم عملیات اجرای راه ارتباطی مشگین‌شهر به شهر مهربان سراب در آذربایجان شرقی را شروع کنیم که با بهره برداری از این راه، ظرفیت‌های شهرستان مشگین‌شهر به ویژه در حوزه گردشگری افزایش قابل توجهی می‌یابد.

خلیل محبت‌خواه مدیر کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت دولت و وزارت راه و شهرسازی اتمام پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد است و پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی کمتر از ۸۰ درصد در اولویت‌های بعدی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه چهاربانده کردن جاده مشگین‌شهر- اردبیل مدتی است که آغاز شده است، افزود: اتمام این پروژه نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه است تا هرچه زودتر این پروژه زیر بار ترافیک رفته و این جاده به طور چهار بانده در اختیار مردم و مسافران قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: پروژه چهار بانده کردن جاده مشگین‌شهر- اردبیل یکی از پروژه‌های مهم راه و شهرسازی استان اردبیل بوده که با اتمام این پروژه تحولات عظیمی در تسهیل روند عبور و مرور وسایل نقلیه و کاهش ترافیک و تصادفات اتفاق می‌افتد.

محبت‌خواه با بیان اینکه جاده مشگین‌شهر -اردبیل یکی از جاده‌های مواصلاتی و تاثیرگذار استان اردبیل بوده است، بیان کرد: چهار بانده کردن این مسیر می‌تواند علاوه بر برقراری امینت جاده‌ای در تسهیل صادرات اقلام و محصولات کشاورزی به شهرها و استان‌های دیگر در پویایی اقتصاد منطقه نیز موثر باشد.

وی تصریح کرد: اقدامات اولیه برای نصب سیستم‌های روشنایی در جاده اردبیل-مشگین‌شهر انجام شده و در این رابطه تفاهم‌نامه‌ای نیز با شرکت برق استان اردبیل تنظیم شده تا هرچه زودتر سیستم روشنایی استاندارد در جاده مواصلاتی اردبیل-مشگین‌شهر و اردبیل-مغان برقرار باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =