ایسنا نوشت: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: اینکه اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات اسفندماه سراغ آقایان ناطق نوری و سیدحسن خمینی رفته‌اند، به این دلیل است که خودشان کسی را ندارند.

اسدالله بادامچیان در کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبیعی است که قبل از انتخابات جریانات سیاسی به دنبال ائتلاف و همگرایی بروند، اظهار کرد: این امر با دو هدف انجام می‌شود. یا جریانات سیاسی این کار را یک تکلیف شرعی می‌دانند تا با ائتلاف با هم اجازه ندهند نفوذی‌ها، لیبرال‌ها، خط استکبار و ... سر کار بیایند و یا چون می‌دانند بصورت تکی در انتخابات پیروز نمی‌شوند، به سمت وحدت و ائتلاف با دیگر احزاب و جریانات همفکر روی می‌آورند.

وی ادامه داد: در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 اصلاح طلبان ابتدا روحانی را قبول نداشتند و دنبال عارف بودند، اما چون دیدند نامزد مورد حمایتشان رای ندارد به اجبار او را مجبور به کناره‌گیری کردند و دنبال روحانی که اصلاح طلب نبود، رفتند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: امروز نیز اصلاح طلبان می‌گویند در انتخابات اسفند ماه با محوریت آقایان ناطق نوری و سیدحسن خمینی وارد عرصه می‌شوند که هیچکدام از این افراد اصلاح طلب نیستند. معتقدم اصلاح طلبان به این دلیل سراغ این افراد رفته‌اند که هیچ شخصیتی از خودشان ندارند و به واقع استقراض شخصیت می‌کنند و این از عجز اصلاح طلبان است.

بادامچیان ادامه داد: اما ما در جریان اصولگرایی بلحاظ تکلیف شرعی به دنبال ائتلاف هستیم، زیرا استکبار بدنبال نفوذ در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است و ما هم می‌خواهیم با نزدیک شدن و ائتلاف بین نیروهای اصولگرا مانع از این کار شویم.

وی افزود: به حمدالله طی یک سال اخیر نیز اقدامات خوبی انجام شده و توافق کرده‌ایم با محوریت جامعه روحانیت مبارز، هفته آینده جبهه متحد اصولگرایان تشکیل شود.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: همه نیروهایی که انقلاب را قبول دارند و اصلاح طلب نیستند، عضو این جبهه خواهند بود.

بادامچیان در خصوص شاخص‌های مدنظر اصولگرایان برای معرفی کاندیداها نیز گفت: از قبل در این خصوص بحث شده و ملاک‌هایی مانند تعهد به انقلاب، تدین، پاک دست بودن، عدم سوء استفاده مالی، نداشتن انحراف سیاسی، نداشتن مشکل اخلاقی، شایستگی علمی برای طرح مطالبات مردم و رای آوری و مورد اقبال مردم بودن مد نظر است.

بادامچیان گفت: در برخی شهرستان‌ها نیروهای اصولگرا از چندی پیش دور هم نشسته و کاندیداهای مد نظر را مشخص کرده‌اند و در برخی دیگر از شهرستان‌ها نیز هنوز بحث هایی وجود دارد که مطمئنا در روزهای آینده به وحدت خواهد رسید.

وی در خصوص پیش بینی از ترکیب آینده مجلس نیز گفت: معتقدم مجلس آینده یک‌دست نخواهد بود، اما اکثریت آن با اصولگرایان است.

وی همچنین در خصوص برخی حملات به شورای نگهبان گفت: این حملات از سوی چند طیف صورت می‌گیرد. یکسری حملات از سوی استکبار جهانی است که چون می‌خواهند راه نفوذی‌هایش به مجلس باز شود و شورای نگهبان مانع آن است به شورای نگهبان حمله می کنند. یکسری حملات نیز از سوی کسانی است که یا صلاحیت آنها از سوی شورا احراز نشده و یا مشکل دارند و شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید نمی‌کند.

وی افزود: شورای نگهبان بخاطر مسائل سیاسی و جناحی کسی را رد نمی‌کند و شاهد این موضوع نیز این است که در 9 دوره گذشته مجلس از همه طیفی در مجلس بوده‌اند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهيل A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    1 0
    اعتدالگرايان ميانه روبايد باشن نبايد دست افراطى ها و تندرويان بيفته
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    1 1
    حتما مثل شما تندرو هم نيستند
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 2
    شاید شما درست میگید ولی با کمک اصلاح طلبها رای قاطعی میارن مثل روحانی
  • جاوید IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    5 7
    برخی خواص گه سال 92 رد صلاحیت شدن شروع به انتقاد از شورای نگهبان کردن .استکبار جهانی نمیتونه کاری بکنه مگه اینکه داخلی های خودمون همکاری بکنن.شورای نگهبان وظیفه خیلی سنگینی این دوره داره و باید مصلحتها رو کنار بگذارن و با کسی تعارف نکنن .مصلحتهای سال 88 کافی بود و نشون داد برخی جاها باید قاطع بود .معمولا کسانی که مشکل دارن از شورای نگهبان انتقاد میکنن وگرنه آنکس که حساب پاک است از شورای نگهبان چه باک دارد ؟