آیت اله نیازی خرم آبادی گزینه نهایی اصولگرایان لرستان

یافته نوشت،اصول‌گرایان لرستان، جامعه روحانیت مبارز خرم‌آباد، علما و فضلای استان بر سر حمایت از آیت‌الله هاشم نیازی معروف به شیخ حسین نیازی‌خرم‌آبادی به عنوان گزینه اول مورد حمایت در حوزه‌ی انتخابیه استان لرستان به اجماع رسیدند

پس از درخواست‌های مختلف علما، فضلا و جمع کثیری از مردم شهرهای مختلف استان به‌منظور کاندیداتوری آیت‌الله نیازی خرم‌آبادی جهت شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ایشان نیز مراتب رضایت خود را از حضور در این عرصه‌ی مهم اعلام کردند که منجر به حمایت همه‌جانبه جریان‌ها و احزاب اصولگرایی و جامعه روحانیت مبارز از این اقدام گردید.
شورای همگرایی و وحدت اصولگرایان استان همچنین جلسات متعددی را برای انتخاب گزینه دوم موردحمایت در دستور کار قرار داده است که تا امروز اجماعی در ارتباط با گزینه دوم موردحمایت صورت نگرفته است و پس از کسب نتیجه، مراتب به اطلاع عموم مردم رسیده خواهد شد.
گفتنی است آیت‌الله هاشم نیازی خرم‌آبادی معروف به شیخ حسین نیازی در خانواده‌ای مذهبی معروف به تقوی و ولایت اهل‌بیت «علیهم‌السلام» سال 1325 به دنیا آمد. بعد از گذراندن دوران ابتدائی با قبولی نفر اول در امتحانات نهائی به خاطر علاقه شدید به علوم دینی در سال 1340 به‌طور رسمی وارد حوزه علمیه «کمالیه خرم‌آباد» شد.
علاقه‌ی وی به علوم دینی باعث شد ه بود که به‌صورت غیررسمی کلاس چهارم درس‌های حوزه را شروع کند.
وی مهرماه 1342 برای گذراندن تتمه شرح لمعه و سطوح عالیه مشرف ‌به قم شد. به لحاظ جدیت و استمرار درس و بحث، در ایام تعطیلات تابستانی و ... موفق شد قبل از سال 45 در دروس خارج شرکت نماید و برای اولین ساله‌ای راه‌اندازی امتحانات کتبی و شفاهی جایزه ویژه را از مرحوم «آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی رضوان‌الله علیه» دریافت کند و از سال 44 و 45 دروس خارج فقه و اصول را به‌طور مستمر تا سال 1357 به‌صورت مستقیم و مستمّر در دستور کار قرار داد.
در طول این مدّت از دروس آیات عظام: «سلطانی»، «محقق داماد»، «میرزا هاشم آملی»، «حاج شیخ مرتضی حائری»، «آقای منتظری»، «مشکینی»، «وحید خراسانی»، «حاج شیخ جواد تبریزی»، «سید کاظم حائری»، «شبیری زنجانی» و «آقا محمّد شاه‌آبادی» استفاده کرد و بیش‌ترین استفاده درسی در درجه اول از مرحوم «میرزا هاشم آملی» بود که از سال تقریباً 45 تا حدود اواخر سال‌های قبل از انقلاب ادامه داشت و یک دور اصول و فقه عبادی و معاملی از محضر پر فیض ایشان فرا گرفت.
آیت‌الله «میرزا هاشم آملی» در سال 1352 اجتهاد آیت‌الله نیازی‌خرم‌آبادی را شفاها تایید و تصدیق نمود و در سال 54 مرتبه بالاتر اجتهاد را تصدیق کردند.

یافته/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =