رابرت بلای، شاعر سرشناس آمریکایی درگذشت

ایسنا نوشت: رابرت بلای، شاعر آمریکایی برنده جایزه‌های متعدد ادبی درگذشت. او از بنیان‌گذاران سازمان نویسندگان آمریکایی مخالف جنگ ویتنام‌ بود که به همین سبب هیچ‌گاه به عنوان ملک الشعرای ایالات متحده، انتخاب نشد.

به گزارش گاردین، رابرت بلای، شاعر آمریکایی برنده جایزه‌های متعدد ادبی از جمله جایزه کتاب ملی و مدال فراست شعر آمریکا، در سن ۹۴ سالگی از دنیا رفت.

بلای، پیش از این‌که به یک شاعر و مترجم برجسته تبدیل شود، دو سال در دهه ۴۰ میلادی در نیروی دریایی آمریکا مشغول فعالیت بود.

این شاعر گفته بود: «یک روز وقتی داشتم یکی از شعرهای ییتس را مطالعه می‌کردم به این نتیجه رسیدم باقی عمرم را شعر بنویسم. به این نتیجه رسیدم یک شعر می‌تواند فضای کافی برای دربرگرفتن تاریخ،‌ موسیقی، روانشناسی، عقاید مذهبی،‌ حس و حال، تفکرات پنهانی،‌ شخضیت‌ها و اتفاقات زندگی یک شخص را داشته باشد.»

بلای پس ازفارغ‌التحصیلی در سال ۱۹۵۰، سال‌ها در نیویورک غرق فعالیت در حوزه شعر شد.

 آسوشیتدپرس نوشت، بلای در اواسط دهه ۶۰ میلادی به یکی از بنیان‌گذاران سازمان نویسندگان آمریکایی مخالف جنگ ویتنام‌ تبدیل شد و برخی معتقدند فعالیت‌های او سبب شد هیچ‌گاه به عنوان ملک‌الشعرای آمریکا انتخاب نشود.

این شاعر در دهه ۷۰ میلادی، ۱۱ کتاب شعر، مقاله و کتاب ترجمه‌شده منتشر کرد. او همچنین در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی، ۲۷ کتاب را به نگارش درآورد که از جمله آن‌ها به «دوست داشتن یک زن در دو کلمه»‌ و «شعرهای منتخب»‌ می‌توان اشاره کرد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =