معاون اروپا و آفریقای وزارت امور خارجه ضمن انتقاد از مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا گفت: عدم اشاره این مصوبه به پشتیبانان تروریستها نشان دهنده برخورد سیاسی با این موضوع است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مجید تخت روانچی در دیدار با یان خاماچک رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک با تبیین تماس ها و همکاری های دو کشور در بخش های مختلف بویژه اقتصادی از حمایت پارلمان چک از گسترش مناسبات دوکشور قدردانی کرد.
معاون وزیر امور خارجه با اشاره به نتایج مثبت مذاکرات هسته ای ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن توافقات مذکور و لغو تحریم ها جهش جدی در همکاریهای اقتصادی دو کشور حاصل شود .
یان حاماچک نیز با اشاره به حمایت پارلمان چک از روند رو به رشد مناسبات فیمابین و تاکید بر لزوم استمرار رایزنی های پارلمانی دو کشور،از رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای سفر به پراگ را دعوت کرد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت تفاهم بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه گفت:بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و ما معتقدیم بشار اسد بخشی از راه حل این بحران است.
رییس مجلس نمایندگان جمهوری چک اضافه کرد:همه بازیگران در حل مسئله باید حضور داشته باشند و هیچ کشوری استثنا نشود .
در ملاقات روانچی با هینک کمونیچک دستیار رئیس جمهور چک نیز موضوع بحران های منطقه ای مورد بررسی قرار گرفت .
معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته ای و ضرورت اجرای تعهدات توسط طرفین از مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در مورد ضرورت اخذ ویزا برای کسانی که به ایران سفر می کنند، انتقاد کرد و گفت:در این مصوبه به حامیان وپیشتیبانان تروریست ها، اشاره نشده و این امر حاکی از برخورد سیاسی با این موضوع است.
کمونیچک نیز با اشاره به حمایت رئیس جمهور چک از توافق هسته ای ایران و 1+5 اظهار داشت:فرایند ناشی از اجرای برجام ،آینده ای روشن برای روابط با ایران ایجاد می کند.
وی افزود:فضای رسانه ای به نفع ایران و بسیار مثبت است و این موضوع نه تنها در خصوص نقش ایران در نظام بین الملل بلکه در شناساندن فرهنگ و پیشرفت مردم ایران نیز بروز کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =