اکبر ایرانی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به تحلیل گسترش نفوذ تلگرام در بین مردم و انتقاد از برخوردهای بی فایده با ابزارها و پدیده های جدید پرداخته است.

مدیرعامل موسسه میراث مکتوب در بخشی از مطلب خود نوشته است:

«در این روزگار می توان گفت که پدیدۀ تلگرام نماد برتر و مصداق اظهر در تسخیر وقت مردم و پر کردن اوقات فراغت و اشتغال پیر و جوان شده است. این نه دیگر ویدئو و ماهواره است نه توئیتر و فیس بوک که بتوان با فتوا و مصوبه، سد باب مجاری آن شد. چه طبق اخبار واصله و روایات موثقه، عن قریب از ورای جو زمین حجم بالایی از اینترنت رایگان در اختیار همگان قرار خواهد گرفت، در این صورت دیگر کسی را یارای مقابله نیست و مسدودیت و ممنوعیتهای مرسوم نیز راه بجایی نمی برد.»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه می نویسد:

«پس نباید با روشهای سنتی و مدیریتهای ریش سفیدی و امر و نهی های نخ نما، با این مسائل مواجه شد و بودجه های میلیاردی را صرف آن نمود. همگی شاهدیم که چگونه با ظهور این پدیده، میزان توجه و رویکرد مردم به ماهواره کاهش پیدا کرده است. آیا نباید از این گونه اتفاقات درس بگیریم؟ پدیده های جایگزین بهترین روش برای سوق دادن توجهات عامه به رویکردهای بهتر و پسندیده است. اگر می توانستیم از رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی و سمعی و بصری با این نگاه، تصمیمات مناسب اتخاذ کنیم، هیچگاه در موضع انفعال قرار داده نمی شدیم. اگر بجای تحریم موسیقی از جایگزینهای برتر و جذاب بهره می گرفتیم، هیچگاه نگران ترویج موسیقی های زیر زمینی نبودیم. اگر با پدیده کتابهای جلد سفید، مواجهۀ درست داشتیم و بجای حذف کلمات رقص و سینه و شراب و... موجب رواج این آثار نمی شدیم، می توانستیم به پیکر محتضر صنعت نشر کشور رمقی برسانیم و روشهای معقول و خردپسندی برگزینیم. طبعاً دیگر نگران رواج این همه بی بندباری و شلختگی فرهنگی نبودیم.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =