ریس اتاق زنجان ،خواستار حمایت از تولیدات صادرات محور شد

بیست و یکمین جلسه شورای استانی گفتگوی دولت و بخش با حضور مدیران بخش خصوصی و استاندار زنجان برگزار شد.

به گزارش خبر آنلاین در بیست و یکمین جلسه شورای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی ،جمیلی رئيس اتاق زنجان  ضمن مرور اخبار مهم روز به گزارش اخیر وزارت اقتصاد در خصوص بهبود رتبه ایران در شاخص های کسب و کار از ۱۵۸ به ۱۱۸ ارائه نموده، اشاره کرد و افزود: باوجود اینکه خود دولت هم ادعا نمی کند که آنچه برای بهبود فضای کسب و کار انجام داده کافی بوده است و معتقد است این رتبه خوبی برای ایران نیست ولی زحمات دولت جای قدردانی و تشکر دارد.
رئیس اتاق زنجان ادامه داد: نهایتاً این روند نتوانسته تاثیر کافی در جامعه اقتصادی بگذارد و این امر نشان دهنده ی بسته بودن فضای اقتصادی کشور است و ایران همچنان جایگاه شایسته ای در مقایسه با سایر کشورها ندارد.
جمیلی همچنین در خصوص انتزاع صنایع تبدیلی وابسته به بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی اذعان داشت: این رویه از آن جهت که سبب انحصارطلبی می شود درست و مناسب نیست. سرمایه گذار و فعال بخش خصوصی بهتر می تواند برای فعالیتهای خود برنامه ریزی کند.
وی در ادامه با طرح بحث حمایت از صادرکنندگان استان وتاکید بر تولیدات صادرات محور به این مهم پرداخت و گفت: شایسته است در جلسات کارگروه رفع موانع تولید و نیز جلسات آتی شورای گفتگو به بحث نحوه بررسی مالیات ارزش افزوده برای صادرکنندگان بپردازیم.
وی افزود با توجه به اینکه تعداد صادرکنندگان استان زنجان به ۵۰ واحد هم نمی رسد کنترل و رسیدگی به مسائل ایشان کار مشکلی نیست.
رئیس اتاق زنجان اظهار کرد: امروز ضرورت یک همت همه جانبه برای بهره برداری از فرصتهای منطقه ای برای ما اهمیت دارد در طی ۱۰ سال گذشته اتفاقات سیاسی زیادی از جمله تجزیه شوری سابق، افغانستان، عراق و .. رخ داده است که متاسفانه ما نتوانستیم از این شرایط بهره لازم را ببریم. شاید امروز تنش میان ترکیه و روسیه فرصت مناسبی برای حضور تجار و فعالین اقتصادی ایران و حتی زنجان باشد که فرصتهای جدید به جهت مبادلات با آنها را تجربه کنیم.
جمیلی اظهار داشت : عدم عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و عدم رقابت پذیری ما در مقایسه با رقبای خود به لحاظ صرفاً تعرفه های ورودی کالای ایرانی در روسیه و سایر کشورها ما را عقب می اندازد. اراده ی جدی جهت رایزنی از سوی دولت در این خصوص حائز اهمیت است.
رئيس اتاق زنجان عنوان کرد: بر اساس یکی از شرح وظایف شورای گفتگو استماع نقطه نظرات انجمن ها، تشکل ها ، صنوف مختلف و بیان دیدگاه ایشان در جلسه که می تواند موجبات ترقی و بهبود وضعیت ذی نفعان آن قرار گیرد در دستور کار قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =