فرزان عاشورزاده می گوید مسابقات گرندپریکس مکزیک درس عبرت بزرگی برای او بوده است.

فتح‌ا... فتحی - خبرگزاری خبرآنلاین؛نگاهش که می کنی همه چیزش خاص است.در کمتر از دو سال به تمام افتخاراتی که می خواست رسید و حالا فقط یک چیز را می خواهد؛مدال طلای المپیک.در ویترین افتخارات سونامی ایران فقط جای یک مدال طلای المپیک خالی است تا کلکسیون تکمیل شود.او که نخستن سال حضورش در تیم ملی را با مدال طلای بازی های آسیایی شروع کرد حالا صدر رنکینگ فدراسیون جهانی را در قرار دارد و دوست ندارد پس از نایب قهرمانی در گرندپریکس مکزیک به چیزی جز المپیک فکر کند.گرندپریکسی که تا دو ثانیه مانده به پایان آن مدال طلا در مشتش بود اما...

در گرندپریکس تا دو سه ثانیه مانده به پایان بازی همه چیز در اختیار تو بود،حتی مدال طلا.

این مسابقات آخرین مرحله انتخابی المپیک بود. برترين‌هاي دنيا براي گرفتن بليت المپيك با همه توان آمده بودند و همين موضوع، حساسيت رقابت‌ها را بيشتر كرد. البته سهميه من از مدت‌ها قبل مشخص شده بود و استرسي از اين بابت نداشتم. من براي طلا رفته بودم و انگيزه گرفتن مدال طلا را داشتم. همان‌طور كه مردم توقع داشتند،اما نشد. دو رقيب اولم لوكاس گازمان آرژانتيني و كسر رودريگز مكزيكي را بردم اما نمي‌دانم چه شد كه تائي‌هون كيم حريف كره‌اي در ثانيه‌هاي پاياني از من امتياز گرفت و مدال طلا را قاپيد. من او را سال قبل شكست داده بودم، فكر مي‌كردم امسال هم برنده‌ام اما او چند ثانيه مانده به پايان مبارزه در يك لحظه از غفلت من استفاده کرد و یک ضربه 3 امتيازي زد.ديگر فرصت جبران نبود و باختم. خيلي دوست داشتم با مدال طلا بليت المپيك را بگيرم اما هر چه تلاش كردم، نشد. مي‌دانم شرمنده مردم شدم كه انتظارات‌شان را برآورده نكردم.

خیلی ها می گویند دست فرزان برای حریفان رو شده و همه ...

قبول ندارم حريفان دستم را خوانده‌اند. همان‌طور كه من مبارزات حريفان را آناليزمي‌كنم آنها هم مبارزات مرا تحليل مي‌كنند. فينال گرندپريكس فوق‌‌العاده سخت است و رقبا با آمادگي كامل مي‌آيند. در واقع فينال گرندپري، المپيك كوچكي بود، با اين تفاوت كه در المپيك تعداد تكواندوكاران بيشتر است اما در مكزيك تنها 8 تكواندوكار برتر دنيا با هم رقابت كردند.باخت به حريف كره‌اي، درس خوبي برايم بود. اين شكست متوجهم كرد، كوچكترين اشتباه همه زحمات را به باد مي‌دهد. به هيچ‌ وجه نمي‌خواهم در المپيك اشتباه كنم. باخت در فينال گرندپريكس را به فال نيك مي‌گيرم كه تجربه ارزشمندي برايم بود. حالا اين فرصت را دارم از تمام برد و باخت‌هاي دو ساله‌ام درس عبرت بگيرم و براي المپيك آماده شوم.

در این یکی دو سال اخیر فشار زیادی را تحمل کرده ای.در مسابقات زیادی شرکت کردی و به نظر بیش از اندازه خسته شدی.

قابل توصيف نيست در ثانيه‌هاي پاياني چه بر من گذشت. در همه لحظات‌‌؛ زحمات خودم، كادر فني و تمرينات دور سرم مي‌چرخيد. خيلي برايم سخت بود كه طلاي ديگري به كارنامه‌ام اضافه نكردم. آخرين انتخابي بود، جايي كه مدت‌ها برايش زحمت‌ كشيده بودم اما بر اثر يك غفلت، طلا از دستم پريد. خيلي از اين بابت ناراحت شدم و با پايان مسابقه در مراسم توزيع مدال، همه زحماتي كه طي دو سال‌ كشيده بودم جلوي چشمم بود و بي‌اختيار گريه مي‌كردم.

با این شرایط کار تو برای حضور درالمپیک سخت تر شده است.این را قبول داری؟

من كارم را براي المپيك دو سال پيش استارت زده‌ام. بعد وارد رنكينگ شدم و خودم را به صدر رنكينگ وزن اول المپيك رساندم. ماه‌ها اردونشيني با تمرينات سخت، وزن‌كشي و مسابقه‌هاي مختلف. خدا را شكر افتخاراتي هم به‌ دست ‌آوردم اما كار اصلي من تازه شروع شده و از حالا بايد تلاشم را چند برابر كنم تا به هدف بزرگم برسم.باحضور حريفان قدر، مبارزه سنگيني در المپيك دارم. تاهيون كيم كره‌اي، روي براگانسا پرتغالي، لونت تونكات آلماني، كسر رودريگوئز مكزيكي، سي محمد كتبي بلژيكي و لوكاس گازمان آرژانتيني حريفان اصلي من هستند. با همه آنها بارها مبارزه كرده‌ام و شگردهاي‌شان را مي‌شناسم، به همين دليل با آناليز فيلم مسابقات آنها براي هر كدام برنامه خاصي دارم. مي‌خواهم با شيوه‌هاي مختلف با آنها مبارزه كنم. شايد در مكزيك همه توانايي‌هايم را نشان ندادم اما در المپيك همه توانايي‌هايم را به نمايش مي‌گذارم تا بزرگترين افتخار ورزشي‌ام را ثبت كنم.می خواهم مدال طلا را گاز بزنم تا خستگی ام در برود.

پس از المپیک چطور؟

دو سال است در اردوهاي شبانه‌روزي تمرينات سخت و فشرده داشتم. بعد از المپيك مدت زمان طولاني را فقط استراحت مي‌كنم تا به درس و كارهاي عقب‌افتاده‌ام برسم. بعد با يك برنامه‌ريزي مناسب و جديد براي مسابقات جهاني، بازي‌هاي آسيايي 2018 اندونزي و المپيك 2020 تمرين مي‌كنم.

251 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =