رفع فیلتر واتس اپ در برزیل پس از 12 ساعت و حمله میلیونی مردم برای دانلود تلگرام

قاضی دادگاه عالی برزیل حکم فیلتر واتس اپ از سوی قاضی محلی را نقض کرد. در مدت 12 ساعت از فیلتر واتس اپ ،میلیون‌ها برزیلی برای دانلود تلگرام به‌سوی این نرم‌افزار پیام‌رسان رفتند.

 

به گزارش خبرآنلاین، تنها 12 ساعت پس از صدور حکم فیلتر واتس اپ از سوی قاضی دادگاه محلی در سائو برناردو د کمپو، نرم‌افزار پیام‌رسان متعلق به فیس‌بوک، توسط دادگاهی در برزیل نمی‌گذشت که یک قاضی عالی‌رتبه رأی صادره را باطل اعلام کرده و دستور رفع فیلتر واتس اپ را صادر کرد.

قاضی برزیلی گفت با توجه به قانون اساسی این کشور نمی‌توان میلیون‌ها نفر را از حق استفاده از یک نرم‌افزار محروم کرد بلکه باید جریمه‌ای بالاتر را برای دارنده نرم‌افزار در نظر گرفت.

ظاهراً یکی از باندهای مافیای مواد مخدر برای انجام عملیات خود آر واتس اپ استفاده کرده و به همین خاطر دادگاه محلی رأی به مسدود کردن واتس اپ داده بود.

از سوی دیگر مارک زاکربرگ در واکنش به این خبر گفت بسیار تعب برانگیز است که برزیل تاکنون شرایط یک اینترنت باز را برای مردم خود فراهم کرده و چنین تصمیمات افراطی به‌وسیله یک قاضی محلی برای مجازات کردن ظاهراً یک نفر و درواقع تنبیه همه مردم تعجب‌برانگیز است.

نکته جالب اینکه تنها پس از مسدود شدن واتس اپ میلیون‌ها کاربر برزیلی به‌سوی نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام رفته و مدیران تلگرام از هجوم میلیونی کاربران برزیلی برای دانلود این نرم‌افزار خبر دادند.

بر اساس آمار، 100 میلیون برزیلی روی 92 درصد از گوشی‌های اندرویدی نرم‌افزار واتس اپ نصب‌کرده و استفاده می‌کنند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اینترنت A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    39 1
    دولتها به ملتها محتاجند یا ملتها به دولتها؟
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    43 1
    بعضی کشورهای متوهم چقدر کارهاشون شبیه هم هست ها نه؟
  • وحید IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    30 4
    کاش دولتمردان ما نیز درس بگیرندفیلترینگ راه حل نیست
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    14 5
    من نگاه کردم بین 50 تا 100 میلیون نفر تلگرام رو نصب کردن و دیگه دولت خودمون نمیتونه ادعا کنه که ایرانی ها اکثریت هستند و سرورها باید بیاد ایران. با این روند مطمئن هستم 100 میلیون رو هم بزودی رد میکنه من واتس اپ رو حذف کردم ازش خوشم نمیومد . فقط تلگرام عالیه. البته برای چت بسیار امن و رمز نگاری شده حرفه ای اپ زیر هم عالیه wickr
    • محمد A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
      11 8
      اگه تلگرام رو 100 میلیون نصب کردن واتس اپ رو 1 میلیارد نصب کردن الان واتس اپ ناراحت شد شما حذفش کردی
  • آریا BY ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    30 1
    یوتیوب یکی از بهترین سایت های جهان است که خود من زبان و خیلی از مشکلات رشته تحصیلی ام را در آن حل کردم . متاسفم که ایرانی ها نمیتونن به این شبکه متصل باشند
    • بی نام DK ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      0 0
      برادر مگه فیلتر شکن نصب کردن چقدر وقت میخواد