در سریال کیمیا ویراستاری کتابی از آیت‌الله طالقانی به کیمیا سپرده می‌شود و از قول آیت‌الله طالقانی از او قدردانی می‌شود، در حالی که ویراستار اصلی کتاب شخص دیگری بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ سریال «کیمیا» به یک گاف تاریخی و انتخاب نا به‌جای ویراستار کتاب آیت‌الله طالقانی متهم شد.

به گفته محمد قوچانی  ویراستار اصلی کتاب «پرتوی از قرآن» مرحوم آیت‌الله طالقانی که کیمیا آن را در این سریال ویراستاری می‌کند، محمد جعفری بوده است.

 

محمد قوچانی، روزنامه نگار، در تشریح این انتخاب نا به جا و این گاف تاریخی می‌نویسد: «کیمیا سریال بدی نیست . حتی می توان گفت خوب است در حد سنت پاورقی های عشقی تاریخی، گاف‌هایی مانند تیر چراغ های سیمانی در دهه پنجاه و ...هم در کشوری که شهرک سینمایی دهه پنجاه و شصت ندارد هم قابل چشم پوشی است اما وقتی خانم کیمیا ویراستار کتاب پرتوی از قرآن مرحوم آیت الله طالقانی می شود و از قول ناشر کتاب اعلام می شود مولف از کیمیا خانم خیلی تشکر کرده ، بیش از انکه به گاف فکر کنیم به این فکر می کنیم که چه قدر کتاب در سینمای ایران مهجور و دم دستی و باری به هرجهت است و در حد انتخاب ماشین و مانتو و آرایش برایش حساسیت وجود ندارد . پرتوی از قرآن را که دست خانم کیمیا داده اند ، آقای محمد مهدی جعفری ویرایش کرده اند و در ان زمان که مولف از ویراستار تشکر می کرده ، آن مرحوم رحلت کرده بودند ! به راستی نمی شد به مخاطب اهمیت داد و کتاب دیگری را برای ویراستاری به کیمیا سپرد؟ البته باز جای شکرش هست که تفسیر المیزان را به ایشان نسپرده اند!»

57۲۴۸

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    12 26
    واقعا این سریال کیمیاست تا حالا همچین فیلمی ندیده بودم
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    14 3
    مسخره ترش اینه که کتاب چاپ شده رو دادن دستش برای ویراستاری... معمولاً نسخه دست نویس یا تایپ شده رو برای ویراستاری می دن...
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
    9 15
    خیلی سریال قشنگیه ، الکی ایراد نگیرید
  • احمد RO ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    2 3
    متاسفانه اصلا سریال با محتوا وجذابی نیست که بتونیم کارگردانی ضعیف صحنه طراحی لباس وگریم افتضاح سوتی های فراوانش رونادیده بگیریم سکانس های جنگ هم کپی برداری ازروزسوم وخاک سرخ
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    متاسفانه کارگردان عرب است چون اسامی ایرانی خلاف کارن اسامی عربی درست کارن