ایسنا نوشت: چهره‌های سیاسی، احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب با حضور در نشست مشترک انتخاباتی شورای اصلاح طلبان سراسر کشور با شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان از دغدغه‌های انتخاباتی خود گفتند.

نشست مشترک انتخاباتی شورای اصلاح طلبان سراسر کشور با شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان عصر امروز به ریاست محمدرضا عارف و حضور موسوی لاری، حسین کمالی، حسین مرعشی، الهه کولایی و الهام فخاری از هیأت رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان برگزار شد.

عارف طی سخنانی در این نشست گفت: دو ماه تا انتخابات زمان داریم، باید قدر آن را بدانیم. من خواهشم این است که به مسائل اختلافی نپردازیم. چرا که به انسجام و صمیمیت نیاز داریم.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مطرح شده تشکیل کمیته رسانه بود که این کار انجام شده و با جدیت پیگیری می‌شود. ما اصرار داریم تا خود حوزه‌ها محور باشند و کنترلی بر آنها نداریم. تاکنون هیچ اقدامی برای لیست تهران نکرده‌ایم و فقط از دوستانی که می‌توانستند شرکت کنند خواسته‌ایم در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین گفت: با اینکه دولت مشکلاتی دارد اما نباید مشکلات خرد را به پای کل دولت بگذاریم. ما زمین بازی را طراحی نمی‌کنیم. هنر ما این است که در زمین طراحی شده بازی کنیم. شرایط منطقه و کشور ایجاب می‌کند که انتخاباتی پرشور و حداکثری داشته باشیم. امیدواریم که روند سال 92 را ادامه دهیم.

زنان و مردان اصلاح‌طلب در انتخابات حضور پیدا کنند

موسوی لاری نیز در این نشست گفت: وقتی می‌گوییم اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کنند یعنی هم زنان و هم مردانی که می‌توانند باید در این انتخابات شرکت کنند. ما همه کسانی که توانایی دارند را به شرکت در انتخابات تشویق می‌کنیم. اما این به آن معنا نیست که آنها را به عنوان کاندیدای قطعی بدانیم. ما همه را تشویق به حضور می‌کنیم اما نمی‌دانیم که تعیین سرنوشت تأیید صلاحیت‌ها چه خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر بعد از مشخص شدن تأیید و رد صلاحیت‌ها، تعداد تأیید شدگان زیاد باشد یا خود افراد تصمیم می‌گیرند بمانند و بروند و یا هیأتی تشکیل می‌شود که تشخیص بدهد چه فردی در انتخابات باقی بماند.

از جایگاه دولت غافل نشویم

حسین مرعشی در بخشی دیگری از نشست انتخاباتی شورای اصلاح طلبان سراسر کشور با شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با بیان اینکه دولت سرمایه است، گفت: باید از دولت در انتخابات بهره ببریم. نباید از جایگاه دولت غافل شویم. این در حالی است که می‌دانیم نقدهایی به بدنه اجرایی دولت وارد است. شاید آقای نوبخت یادش رفته باشد اما ما نباید یادمان برود که این دولت با سهمیه اصلاح‌طلبان سر کار آمده است. دولت، دولت ما است.

وی با بیان اینکه روندی که در سال 92 شکل گرفت را در انتخابات 94 تقویت می‌کنیم، گفت: انتظار اینکه همه مشکل‌ها یک شبه برطرف شود درست نیست. می‌دانیم که دولت خودش توسط برخی نهادها تحت فشار است. ما هم تحت فشار هستیم اما یادمان نرود که شرایط از سال 92 بدتر نیست. در آن سال نه شورای نگهبان داشتیم و نه دولتی که حمایت‌مان کند. تدبیر و خرد ما را پیروز کرد.

مردان از زنان حمایت کنند

در ادامه این نشست شهربانو امانی با اشاره به مصوبه حضور 30 درصدی زنان در مجلس که در بین‌المجالس تعیین شد، گفت: خوشبختانه این موضوع جا افتاده است. مردم دیگر برایشان حضور 30 درصدی زنان آشنا است. این در حالی است که عده زیادی مخالف چنین موضوعی بودند. یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند راستگویی اصلاح‌طلبان را در معرض آزمایش قرار دهد حمایت مردان اصلاح‌طلبان از زنان است.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =