وزیر دفاع آمریکا که به منظور بسط تئوری ایران هراسی به منطقه سفر کرده است در ابوظبی گفت: آمریکا بدنبال ایجاد یک چتر امنیتی در منطقه برای مقابله با فعالیت های نظامی و اتمی ایران است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بی بی سی، رابرت گیتس که پس از دیدار از عربستان سعودی در امارات متحده عربی بسر می برد  افزود: ما سالهاست که در حال تقویت روابط امنیتی با بیشتر کشورهای خلیج (فارس) برای گسترش توان دفاع هوایی و موشکی و تجسس دریایی (در منطقه) هستیم.

وی درباره تحریم ایران اظهارداشت: کشورهای عربی متوجه هستند که برای مقابله با برنامه های اتمی ایران تحریم گام اجتناب ناپذیر بعدی است.

وی در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای عربی حاضر به همکاری با آمریکا برای جلب حمایت چین و روسیه هستند اظهار داشت این کشورها "آمادگی" دارند در این زمینه به واشنگتن کمک کنند.

رابرت گیتس افزود: روسیه اختلافات چندانی با آمریکا بر سر اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران ندارد و این چین است که تاکنون مخالفت کرده است.

او در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از کشورهای عربی خلیج فارس دارد گفت از آنها می خواهد که "بدلیل ماهیت روابط اقتصادی" خود با چین خواستار حمایت این کشور از تحریم های جدید علیه ایران بشوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 49005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =