رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پیام تبریک ملک سلمان، پادشاه سعودی در قبال کشتار شیعیان نیجریه را مایه ننگ دانست.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام علی محمدی صبح امروز در افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه اظهار کرد: هم‌دستی آل سعود و صهیونیست‌ در پشت صحنه در کشتار مسلمانان اعم از شیعه و سنی بر کسی پوشیده نیست.

وی بیان داشت: تبریک تلفنی ملک سلمان به رئیس‌جمهور نیجریه در کشتار ناجوانمردانه مسلمانان، شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) در این کشور مایه ننگ است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: آل‌سعود فکر می‌کند با این اقدامات نابخردانه می‌تواند این شور را خاموش کند و بیش از 7 هزار و 500 زائر بیت‌الله‌الحرام اعم از شیعه و سنی در فاجعه منا را به کشتن دادند، آنها باید پاسخگو باشند چون میزبان بوده‌اند.

محمدی با تصریح اینکه جای تأسف است که برخی دولت‌ها در قبال فاجعه منا سکوت کردند، گفت: اما این مسلمانان ایران بودند که فریاد مظلومیت حجاج کشته شده در این فاجعه را سر دادند.

وی با اشاره به کشته شدن 5 تن از قاریان قرآن در فاجعه منا، گفت: قاریان مهاجر الی‌الله با حالت احرام به لقاءالله شتافتند و سزاوار است که قاری و حافظ قرآن این چنین با آبرو از دنیایی‌ها خداحافظی کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه فاجعه منا را نشان از بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل سعود دانست و ادامه داد: فرافکنی آنها در این زمینه و مهر سکوتی که بر لب برخی دولت‌ها در قبال این فاجعه ماند، جای تأسف دارد و کمیته حقیقت‌یاب باید در این مورد اظهارنظر کند.

محمدی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند روح جهاد و شهادت را از ما بگیرند، افزود: از برکت نهضت قرآن و اهل بیت(ع) مردم مسلمان فلسطین بیش از 60 سال است که درگیر جنگ هستند.

وی با اشاره کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع یمن، تصریح کرد: ما به فرموده امام راحل پرچمدار قرآنیم و هرجایی هرگروه و دولتی علیه اسرائیل قیام کند، ما از او حمایت می کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تفرقه‌اندازی بین مسلمان را سیاست استعمار پیر انگلیس دانست و بیان داشت: آنها می‌خواهند تفرقه بین مسلمانان بیاندازند و وحدت آنها را خدشه‌دار کنند.

محمدی بیان داشت: اهمیت مسابقات کشوری بیشتر از مسابقات بین‌المللی است، چون نفرات برتر این مسابقات هم به آنجا اعزام می‌شوند و حدود 500 نفر در این مسابقات شرکت می‌کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =