رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ خبر داد:پلمب یک واحد آلاینده پس از 7 سال اخطار

به گزارش فارس،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ از پلمب یک واحد آلاینده محیط زیست پس از 7 سال اخطار در این شهرستان خبر داد.

محمدجواد نیک‌کار اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایفی که بر عهده محیط‌بانان و در حالت کلان محیط زیست در استان‌ها و شهرستان‌ها قرار دارد، دفاع از حقوق شهروندان و جلوگیری از اقداماتی است که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: در این راستا اقدامات خوبی در حوزه نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرستان ساوجبلاغ انجام شده و با واحدهایی که موجب آلودگی محیط زیست می‌شوند، برخورد قاطع خواهیم داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: در این حوزه قوانین کشور جامع، کامل و شفاف بوده و با کسانی که به هر نحوی مانع از اجرای قانون شده و به سلامت جامعه آسیب می‌رساند، برخورد قاطع قانونی انجام خواهد شد.

نیک‌کار گفت: از جمله این برخوردها مربوط به پلمب یک واحد صنعتی کشتار طیور در شهرستان ساوجبلاغ است که پرونده آن بیش از 7 سال باز بوده و به اخطارها توجهی نشان نمی‌دادند.

وی بیان داشت: پساب خروجی این واحد از نظر آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی بیش از 8 برابر حد مجاز بود و بارها طی هفت سال اخیر به مدیریت واحد صنعتی فوق اخطار لازم داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ افزود: به دلیل اینکه مدیریت این کشتارگاه صنعتی طیور به اخطارهای محیط زیست توجه کافی نداشت، پرونده را پس از هفت سال معطل ماندن به دستگاه قضایی ارجاع داده و با اخذ دستور قضایی، این واحد پلمب شد.

نیک‌کار ادامه داد: به طور قطع تا زمانی که مشکلات زیست‌محیطی این کشتارگاه به طور کامل برطرف نشود، اجازه فعالیت مجدد به آن را نخواهیم داد.

وی در پایان تاکید کرد: برخوردهایی که با واحدهای صنعتی آلاینده محیط زیست داریم، تنها با هدف حفظ سلامت مردم انجام می‌شود و امیدواریم که مدیران واحدهای صنعتی و کارگاه‌ها و کارخانه‌ها نیز ماموران و محیط‌بانان را در تحقق این امر مهم همراهی کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =