۲ میلیون قطعه جوجه از خراسان جنوبی به افغانستان صادر شد

تسنیمنوشت، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به صادرات جوجه یک روزه استان به کشور افغانستان گفت: در ۸ ماه نخست امسال یک میلیون و ۹۲۱ هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه یک روزه به کشور افغانستان صادر شده است.

علیرضا رفیعی‌پور با اشاره به صادرات فرآورده‌های خام دامی از خراسان جنوبی به کشور افغانستان اظهار داشت: میزان صادرات جوجه یک روزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 634 هزار قطعه بوده رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: همچنین در این مدت 10 هزار و 105 تن خوراک طیور نیز به کشور افغانستان صادر شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و 764 تن بوده است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دام سبک نه امسال و نه سال گذشته از خراسان جنوبی صادرات نداشتیم، گفت: همچنین صادرات مرغ زنده به کشور افغانستان امسال انجام نشده است.

رفیعی‌پور به صادرات مرغ منجمد اشاره و تصریح کرد: در 8 ماه امسال یک هزار و 107 تن مرغ منجمد از خراسان جنوبی به کشور افغانستان صادر شده که در سال گذشته این میزان 626 تن بوده است.

وی بیان کرد: همچنین امسال صادرات کبک، تخم‌مرغ نطفه‌دار و تخم‌مرغ خوراکی نیز تنها به دیگر استان‌ها صادر شده و به کشور افغانستان صادرات نداشتیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =