128نفرنامزدمجلس شورای اسلامی درخوزستان شدند

ایرنا نوشت : معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: تاپایان روز دوم ثبت نام داوطلبان انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی 128 نفر، و پایان پنجمین روز ثبت نام انتخابات خبرگان رهبری 12 نفر از خوزستان ثبت نام نهایی کردند.

فرج اله خبیر دوشنبه در نشست خبری در محل معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: چهار نفر نیز برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده که هنوز ثبت نام نهایی نشده اند.
وی افزود: از این تعداد ثبت نام کرده نامزد مجلس شورای اسلامی 120 نفر مرد و هشت نفر زن هستند.
خبیر گفت: در مجموع دو هزار و 950 شعبه رای گیری در خوزستان درنظر گرفته شده که 230 شعبه مشکل آنتن دهی دارند.
رئیس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: همچنین مقرر شده که چند فرمانداری در خوزستان با همکاری یکدیگر یک حوزه انتخاباتی را تشکیل و پوشش دهند.
وی اظهار کرد: بالغ بر سه میلیون و 340 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در خوزستان است اما هنوز آماری از رای اولی ها اعلام نشده است.
وی گفت: بیشترین ثبت نام نامزدها در حوزه انتخابیه اهواز و کمترین در شادگان با ثبت نام یک نفر بوده است.
وی اظهارکرد: نامزدهای انتخاباتی مجاز به تبلیغات در فضای مجازی نیستند و گروه هایی تعیین شده است که در فضای مجازی بر عملکرد نامزدها نظارت داشته باشند.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان همچنین با اشاره به انتخابات الکترونیکی افزود: مصوب شده که هشت حوزه انتخابیه از جمله پنج کلان شهر انتخابات را به صورت الکترونیکی انجام دهند ، که حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون انتخابات نیز یکی از آنها است.
خبیر ادادمه داد:35 گروه و حزب در استانداری خوزستان برای فعالیت در انتخابات در این استان ثبت نام و مجوز دریافت کرده اند؛ خیلی از احزاب کشوری شعب خود را در خوزستان فعال کردند.
پنجمین دور انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان هفتم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان از پنجشنبه گذشته، و مجلس شورای اسلامی از شنبه گذشته آغاز شده که تا یک هفته ادامه دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =