مدیرکل دفتر بازرسی استانداری کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند (سهبا)گفت: با توجه به حضور هوشمندانه بازرسان، عملاٌ ارتکاب تخلف احتمالی که به هر شکلی و در راستای تضییع حقوق انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان باشد ناممکن می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، حجت‌الاسلام عبدالله عزیزی اظهار کرد: در چندین جلسه متعدد با حضور استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه بر رعایت قانون و سلامت انتخابات در استان تاکید شده و ما تلاش می‌کنیم با اجرایی کردن این تاکیدات به یکی از استان‌های برتر و الگو در سطح کشور تبدیل شویم.

وی با اشاره به ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 76 آئین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: براساس این قانون و آئین‌نامه، وزارت کشور مامور اجرای قانون انتخابات و مسئول برگزاری انتخابات و حسن جریان آن است، لذا به‌همین منظور می‌تواند مامورینی را برای بازرسی و کنترل جریان انتخابات اعزام کند.

وی تصریح کرد: در مفاد قانون انتخابات مصادیقی از جرائم و مجازات‌های آن به‌صورت شفاف تعریف و موازینی در همین راستا وضع شده که عدم رعایت آن‌ها توسط مسئولان مربوطه تخلف محسوب می‌شود و در همین راستا گزارشات هئیت بازرسی انتخابات حسب مورد به سه مرجع قانونی اعلام و ارجاع خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: وفق ماده 17 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، محاکم صالحه قضایی موظف هستند به تخلفات و جرائم انتخابات به‌صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت رسیدگی کند و بدیهی است تخلفات و جرائمی که توسط هئیت‌های بازرسی شناسایی و کشف شوند برای رسیدگی نهایی و صدور حکم به مراجع قضایی ذی‌صلاح اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته امور حقوقی ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان داشت: تا به امروز جلسات متعددی با استاندار، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه به‌منظور برگزاری انتخاباتی قانون‌مند، باشکوه و باسلامت کامل در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در استان کرمانشاه داشته‌ایم و با تلاش فراوان در راستای صیانت از آرای مردم و توجه به حق‌الناس بودن آرای مردم گام برمی‌داریم.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ما در برگزاری انتخابات صندوق شیشه‌ای داریم و همه چیز برای مردم شفاف خواهد بود، گفت: براساس خط و مشی مسئولان عالی نظام، در استان کرمانشاه نیز با همت و تدابیر مدیریت ارشد استان، شعب ویژه جرائم اجتماعی و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده و 31 قاضی مجرب به‌عنوان مسئول شعب ویژه جرائم انتخابات در استان معرفی شده‌اند.

وی بیان داشت: وزارت کشور در استان‌ها برای شناسایی افراد دارای صلاحیت اخلاقی باتجربه، امانت‌دار و افرادی که رای مردم برای آن‌ها امانت محسوب می‌شود اقدامات لازم را انجام داده و بازرسان در سه سطح یعنی بازرس شعبه، سربازرس و بازرسان ویژه مشخص خواهند شد که به انجام وظیفه خواهند پرداخت و هر گونه سازوکار مورد نیاز در این راستا تعریف و مشخص شده است.

عزیزی از راه‌اندازی سامانه هوشمند (سامانه سهبا) برای سلامت انتخابات خبر داد و گفت: با توجه به حضور هوشمندانه بازرسان، عملاٌ ارتکاب تخلف احتمالی که به هر شکلی و در راستای تضییع حقوق انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان باشد ناممکن می‌شود.

وی تاکید کرد: سریعاٌ از طریق پیامک تلفن همراه به این سامانه اطلاع داده می‌شود و وزارت کشور به‌صورت همه‌جانبه و برخط تمام، سلامت انتخابات را توسط این سامانه هوشمند رصد و پیگیری خواهد کرد.

دبیر هئیت بازرسی انتخابات استان کرمانشاه ادامه داد: براساس قانون انتخابات در معرفی هئیت‌های بازرسی انتخابات در شهرستان‌ها، از فرمانداران خواسته شده که در این راستا اقدام کنند و معرفی افراد واجد شرایط از جمله امانت‌داری، نسبت به تشکیل هئیت‌های بازرسی در شهرستان‌ها نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی گفت: امیدواریم تمام نامزدهای انتخابات و هواداران آن‌ها رعایت حدود و حریم قانون انتخابات را داشته باشند و اگر چنان‌چه از طرف هر فرد حقیقی یا حقوقی بخواهد خدشه‌ای به سلامت انتخابات وارد کند با این تعریف از سازوکارهای صورت گرفته در این دوره از انتخابات مطمئن باشند که با آن‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیته امور حقوقی ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: تمام هدف ما این است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تاکیدات دولت تدبیر و امید و برنامه‌های مدیریت ارشد استان در راستای انتخاباتی باشکوه در استان گام برداریم و با تمام جدیت تلاش خواهیم کرد که به یک استان الگو در جریان برگزاری انتخابات در کشور تبدیل شویم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =