سیلاب در منطقه کوهدشت خسارات زیادی به بار آورد

نطق دکتر ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی درمورد مسائل بسیار مهم کوهدشت و رومشکان رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ابتدا اغاز امامت امام زمان(عج) را تبریک گفتند و سپس قتل عام مردم بی گناه نیجریه را محکوم و از سازمان ملل متحد خواست که به وظایف خود به نحو درست تر و عاقلانه تری عمل کند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان ،نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در ادامه به بیان مشکلات و کاستیهای حوزه انتخابیه پرداخت و در تذکراتی به رییس جمهور و وزرا خواهان انجام مصوبات و رفع مشکلات حوزه انتخابیه شد که در زیر به صورت موردی عینا اورده میشود:
1.سیلاب ماه گذشته درکوهدشت طرهان و کوهنانی خسارات زیادی به بار اورد که متاسفانه سه نفر ازهمشهریانمان دراثرسیل ویک نفردراثر رعدوبرق فوت شدند که مردم منطقه راعزادار کرد.خسارات بالغ بر200 میلیاردتومان, ازبین رفتن باغات ارزشمند وانارستانهای زیرتنگ سیاب و خسارات به ساختمانهاواحشام بخشهای مرکزی طرهان وکوهنانی واراضی کشاورزی ازجمله پریان وورود سیلاب به شهرکوهدشت و منازل و مغازه ها ازجمله مواردی بود که 100ها نفر را بی خانمان کرد. علیرغم پیگیری های مکرر و حضور اقایان دکترنوبخت معاون رییس جمهور, نجار رییس ستاد مدیریت بحران کشور, رییس بنیاد مسکن کشور و همچنین رییس مناطق محروم کشورو مسولین استانی و استاندار و طرح موضوع در هیات دولت و متاسفانه انجام مصوبات بسیار ضعیفی در دولت تاکنون با پیگیری ها وبررسی های به عمل امده این مصوبات هم اجرایی نشده و هیچگونه مساعدتی برای جبران قسمتی از خسارات وارده به مردم و درست کردن زیربناهای تخریب شده انجام نشده و باعث گله منی مردم شده لذا مصرانه از رییس جمهور می خواهم دستور ویژه ای جهت رفع مشکلات مردم اسیب دیده صادر فرمایند و به نحوی از مردم منطقه دلجویی نمایند.
2.موضوع مهم دیگر که متذکر می شوم و تاکنون بارهابیان شده است تسریع در ساخت سدحیاتی معشوره باتخصیص بودجه کافی است که متاسفانه علیرغم وعده های رییس جمهور به مردم و تشکیل دهها جلسه و صورتجلسه باوزیر نیرو ودادن قول و قرارهای ایشان تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است و این عدم انجام وعده ها موجب لطمه به اعتماد مردم نسبت به مسولین شده, ازجناب اقای چیت چیان وزیر محترم نیرو به صورت موکد می خواهم به تعهدات خود در خصوص سدمعشوره عمل نماید.
3.همچنین پروژه پمپاژ اب کشاورزی سدسرطرهان که به دلایل واحی مبنی برعدم کارشناسی به صورت غیرفعال رهاشده است درحالی که بیش از یک میلیارد تومان دراین پروژه هزینه شده است ودرصورت احداث ان حداقل یک هزارهکتار از زمینهای کشاورزی مردم سرطرهان ابی و دعای خیرمردم رابه دنبال خواهد داشت.امیداست دربودجه سال 1395 برای دوطرح بالا تخصیص لازم داده شود.
4.درخواست دیگر ازوزیرمحترم دستورتکمیل پروژه های گاز رسانی به روستاهای باقی مانده دربخشهای کوهنانی وطرهان و کوهدشت شمالی و همچنین گازرسانی به بخش درب گنبدامامزاده محمداست.
5.موضوع دیگر تذکر به وزیرمحترم راه وشهرسازی درجهت تکمیل جاده 4خطه خرم اباد به کوهدشت و همچنین جاده کمربندی کوهدشت و کوهدشت به زانوگه است.
6.وتسریع 4خطه پل سیمره به بابازید
7.واز وزیر راه وشهرسازی باتوجه به انجام مطالعات خط اهن خرم اباد_کوهدشت_ایلام تقاضای تسریع در تصویب ماده215 این پروژه مهم را دارم.
8.از مدیر کل محترم راه وشهرسازی لرستان ضمن تقدیرازاقدامات خوب اداره کل راه وشهرسازی لرستان می خواهم نسبت به تکمیل جاده های بخش سوری رومشکان به زیر تنگ سیاب کوهنانی, وامام زاده محمد به کشماهور, وسرطرهان به درب گنبد, و 4قله به زیودار, و قرعلیوند به معمولان اقدام نمایند.
9.ازاستاندار محترم لرستان باتوجه به مصوبه و قول ایشان درخواست تسریع در شروع اتصال جاده کوهدشت به کرمانشاه ازمسیراولادقباد وچم استان را دارم.مردم محروم منطقه منتظرعملیاتی شدن وعده های جنابعالی هستند.
10.تذکر دیگرم به وزیرمحترم اموزش وپرورش درخصوص رفع مشکلات معلمان پیش دبستانی و اموزش نهضت سواداموزی است که علی رغم مصوبه مجلس شورای اسلامی تعداد زیادی ازاین عزیزان مشکلاتشان مرتفع نگردیده و ادامه دارد.
11.وهمچنین توجه به بازنشستگان محترم اموزش وپرورش
12.از دولت محترم میخواهم حقوق رزمندگان معسرباتوجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی هرچه سریع تر پرداخت نماید.
13.ودرخواستم از وزیرمحترم کشوردرخصوص ارتقا جایگاه سیاسی بخشهای کوهنانی وطرهان است که باتوجه به داشتن شرایط کافی ولازم میخواهیم از بخش به فرمانداری ارتقا یابند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =