عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: با روند فزاینده آلودگی هوا در استان البرز و شهرهای تابعه آن، مترو باید به ریل افتتاح متصل شود تا بتوانیم بخشی از ترافیک را به عمق زمین منتقل کرده و از فشارها به محیط زیست و سلامت عمومی جامعه بکاهیم.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، حجت الله غلامرضایی ادامه داد: این روزها آلودگی هوا در سطح کلانشهرهای کشور جولان می دهد و بسیاری از فعالیت های آموزشی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی را با اخلال مواجه کرده است؛ البته این سکه روی دیگری هم دارد و آن تاثیرات منفی ترافیک، آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی بر روح و روان شهروندان است.
وی افزود: از آنجا که بخش اعظم آلودگی هوا ناشی از بحران ترافیک است، بر این اساس نیازمند اتخاذ تدابیر علمی و کارشناسی به منظور کاهش تردد وسایط نقلیه در سطح معابر به خصوص در هسته مرکزی شهر می باشیم و با در نظر گرفتن جمیع جهات، آنچه جای بحث و بررسی فراوان دارد، تسریع در تکمیل خط 2 مترو است.
این مسئول شهری اضافه کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که هر چه سریع تر وضعیت همکاری شرکت سابیر با سازمان قطار شهری کرج و حومه تعیین تکلیف شود، سپس با تزریق نقدینگی و خریداری تجهیزات لازم بتوانیم این طرح ملی را پس از 14 سال حرکت لاک پشتی به سرانجام مطلوب برسانیم.
غلامرضایی اذعان داشت: اکنون شرایط با گذشته تفاوت های بسیاری کرده است و شرکت های توانمند داخلی و خارجی در زمینه حمل و نقل ریلی فعالیت دارند و با توجه به زخمی بودن پروژه متروی کرج از چند محور، می توان تکمیل هر یک از خطوط و یا حتی ایستگاه ها را به یک شرکت واگذار نمود و از این گذر، به قرار گرفتن آن روی ریل بهره برداری در کوتاه مدت امیدوار تر بود. قدر مسلم تکمیل و راه اندازی این میزان ایستگاه برای شرکت سابیر کار آسانی نخواهد بود و اگر به وعده های خام دلخوش کنیم، باز هم باید دست روی دست بگذاریم و نه حرفی بزنیم و نه اقدامی انجام دهیم.
این عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش پایانی سخنانش از اهتمام ویژه مدیریت شهری برای احداث تقاطعات غیرهمسطح خبر داد و گفت: در کنار تقاطع های غیرهمسطح که در یک مدار جهادی احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرند، همچنین بحث احداث بزرگراه شمالی و کمربندی جنوبی کرج نیز با سرعت بالایی در حال انجام است و امید می رود که ظرف امسال و سال آینده کلنگ آن به زمین زده شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =