ایسنا نوشت: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: طبق قانون اقداماتی همچون دیوار نویسی، راه انداختن کارناوال، استفاده از امکانات عمومی به نفع یا ضرر کاندیداهای انتخابات و... جرم محسوب می‌شود و با مرتکبین این اقدامات برخورد خواهد شد.

محمدرضا عدالتخواه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه در محل فرمانداری، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان تشکیل شده، گفت: این ستاد به صورت مستمر فعالیت و اقدامات کاندیداهای احتمالی را رصد می‌کند.

عدالتخواه با بیان اینکه در همه شهرستان شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل شده است، گفت: در مرکز استان نیز شعب خاصی برای رسیدگی به تخلفات در نظر گرفته شده و به پرونده‌های متخلفین انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون جرم انتخاباتی خاصی در استان رخ نداده است، گفت: با این حال در صورت بروز جرائم انتخاباتی برخورد لازم انجام خواهد شد.

عدالتخواه گفت: طبق قانون اقداماتی مثل دیوار نویسی، راه انداختن کارناوال تبلیغاتی، استفاده از امکانات عمومی به نفع یا ضرر کاندیداها و... جرم محسوب می‌شود و با مرتکبین برخورد خواهد شد.

عدالتخواه در ادامه گفت: از داوطلبین انتخابات انتظار می‌رود به قانون احترام بگذارند، زیرا این اقدام برای افرادی که می‌خواهند در مسند قانونگذاری قرار بگیرند، ضرورت دارد.

وی افزود: بهتر است کاندیداها از تخریب‌ها، بداخلاقی، نشر اکاذیب، تهمت‌ و افترا دوری کنند، زیرا اینگونه اقدامات با عرصه خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران تطابقی ندارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: چون کاندیداها می‎خواهند به مجلس قانون‌گذاری وارد شوند از همین ابتدا رفتارشان باید بگونه‌ای باشد که مردم روحیه تبعیت از قانون را در آنها ببیند، در غیر اینصورت همین ویژگی قانون مدار نبودن آنها می‎تواند نشانه‌ و معیار خوبی برای تمایز کاندیدای اصلح باشد.

عدالتخواه در ادامه همه اشخاص را به تبعیت از قانون، قانونمداری و رعایت اخلاق اسلامی توصیه کرد و گفت: در روز انتخابات این رقابت‌ها تمام خواهد شد و بعد از آن باید رقابت‌ جای خود را رفاقت بدهد و همه در جهت شکوفایی جامعه اسلامی عملکرد مثبت داشته باشند.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص روند نام‌نویسی از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پرداخت.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به روند قابل قبول نام‌نویسی از کاندیداها گفت: نام‌نویسی از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری تا ساعت 18 امروز ادامه خواهد داشت.

مجتبی ملکی دادستان کرمانشاه نیز در این بازدید حضور داشت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =