۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۱

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران وحومه کمبود قطار را مشکل اصلی این سامانه حمل ونقل عمومی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر شمار مسافران مترو به مرز یک میلیون و750 هزار نفر رسیده

به گزارش شهر،جعفر ربیعی گفت:درحال حاضر کمبود قطار مشکل اصلی متروی تهران است. مدت زمان زیادی است که تجهیزات و واگنهای جدید مترو به دلیل تامین نشدن اعتبارات دولتی در گمرک متوقف مانده‌اند و این مساله باعث شده تا نتوانیم برنامه ورود قطارهای جدید را به ناوگان بر اساس زمان‌بندی‌ها عملی کنیم.

 وی افزود: در حال حاضر به دلیل کمبود قطار در شبکه متروی تهران امکان کاهش حداقل سرفاصله حرکت قطارها در خطوط مترو در ایام پایانی سال که با ازدحام و افزایش شمار مسافران روبرو هستیم،امکان پذیر نیست.

 به گفته ربیعی هم اکنون مترو در اواسط روز نیز با ازدحام مسافران روبرو است و در طول تمام ساعات فعالیت این ناوگان حمل ونقل عمومی این معضل وجود دارد.

 مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه خاطرنشان کرد: رکود سفر با مترو 12 اسفند سال گذشته با یک میلیون و 775 هزار مسافر شکسته شد. امسال نیز در همین تاریخ شمار مسافران مترو به مرز یک میلیون و750 هزار مسافر رسید و پیش بینی می شود در 2هفته پایانی اسفند تعداد مسافران مترو 15 تا 20 درصد افزایش یابد و آمار مسافران مترو به یک میلیون و 800 هزار نفر برسد.

 ربیعی تصریح کرد: این ازدحام بیش از حد مسافر در یک قطار مورد تایید مدیران شهری نیست و حق مردم است که سرویس بهتری دریافت کنند و با این ناوگان حمل و نقل عمومی به راحتی و در آسایش سفر کنند.به همین علت وظیفه خود می دانیم از مردم عذرخواهی کنیم و تمام تلاش خود را برای سرویس دهی بهتر به شهروندان به کاربگیریم.

 وی ادامه داد:اگر مشکل کمبود قطار رفع شود، می توانیم سرفاصله حرکت قطارهای به 2 دقیقه برسانیم. که به این ترتیب مشکل شلوغی مسافران نیز حل می شود.

 بنابراین گزارش در حال حاضر بیش از 2 ماه است که تجهیزات و واگن‌های مترو به دلیل کوتاهی دولت در پرداخت سهم خود از هزینه‌های عمرانی مترو در گمرک مانده است. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 49219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۲
    0 0
    همه مون ميدونيم اگه مترو نباشه پايتخت فلج ميشه پس چرا به داد مسئولين مترو نميرسيم؟