۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۱

چهار دختر و پسر که در رویای یک شبه میلیونر شدن ، دست به کودک ربایی زده بودند در دادگاه «بعثت» تهران بزرگ محاکمه شدند.

به گزارش ایسکانیوز رسیدگی به این ماجرا پس از آن آغاز شد که مرد 35 ساله ای به کلانتری 152 خانی آبادنو رفت و از ربوده شدن پسر هفت ساله اش «پوریا» خبر داد.
وی گفت : ساعت 10 امشب - 25 آذر 1388 - پسرم برای خرید پفک به سوپرمارکت جنب مجتمع مسکونی محل زندگی مان رفت اما دیگر برنگشت.من که به شدت نگران شده بودم به سوپرمارکت رفتم و صاحب آنجا گفت «پوریا» پس از خرید تنقلات به خانه برگشته است.
شاکی ادامه داد : بلافاصله به مجتمع بازگشتم و از همسایگانی که گاهی اوقات «پوریا» برای بازی با فرزندانشان به خانه آنان می رفت پرس و جو کردم.داخل مجتمع ، سرگرم گفت و گو با همسایگان بودم که ناگهان همسرم ، وحشتزده مرا صدا زد.او گفت مرد ناشناسی با تلفن خانه ام تماس گرفته و گفته اگر «پوریا» را زنده می خواهیم باید هرچه زودتر 40 میلیون تومان آماده کنیم.
پرونده به دستور سلیمانی - دادیار شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران - به پایگاه یازدهم پلیس آگاهی فرستاده و تحقیق تخصصی آغاز شد.
درست یک شبانه روز از آدم ربایی گذشته بود و عقربه ها به ساعت 23 نزدیک می شد که در کمال ناباوری آدم ربایان با پدر و مادر پوریا کوچولو تماس گرفتند و ادعا کردند بچه را در خیابان اصلی خانی آبادنو رها کرده اند.
زن و شوهر به همراه پلیس به نقطه مورد نظر رفتند و همانجا پسر خردسالشان را با چشمان گریان یافتند.
«پوریا» وقتی آرام شد به کارآگاهان گفت : در خانه سرگرم تماشای تلویزیون بودم که منیژه (دختر همسایه) به من پول داد تا بروم و برای خودم پفک بخرم.من هم پس از گرفتن پول از خانه خارج شدم و پفک خریدپم.موقعی که به مجتمع رسیدم ، دیدم در باز است و برای همین دیگر زنگ نزدم.وارد راهرو شده بودم که ناگهان لامپها خاموش شد.
وی اضافه کرد : مردی که در تاریکی در راهرو ایستاده بود ناگهان کلاهی بر سر من کشید و مرا کشان کشان به یک ماشین برد.داخل ماشین سه نفر بودند که همگی کلاه به سر داشتند.آنها مرا به یک خانه بردند و در اتاقها را قفل کردند.یک شب بعد ، دزدانی که همچنان کلاه بر سر داشتند مرا با یک پیکان به مقابل فروشگاه شهروند بردند و رها کردند.
با توجه به اطلاعات به دست آمده ، کارآگاهان مطمئن شدند که آدم ربایان به حضور پلیس در خانه پدر «پوریا» پی برده و از ترس دستگیری ، کودک را آزاد کرده اند.
پلیس در گام بعدی عملیات متوجه شد سه جوان ساکن در همان مجتمع مسکونی از جمله دو برادر به نام های «اسماعیل» و «حمید» همزمان ناپدید شده اند.با افشای این موضوع ، تجسس به مرحله تازه تری رسید و «اسماعیل» ، «حمید» و «سالار» در «خانی آبادنو» ردیابی و دستگیر شدند.گزارش ایسکانیوز می افزاید ، آنان که غافلگیر شده بودند منیژه - دختر همسایه - را به عنوان طراح کودک ربایی معرفی کردند.
«اسماعیل» و «سالار» در ادامه بازجویی ها گفتند : «حمید» و «منیژه» به هم دل بسته و قرار ازدواج گذاشته اند.در این اواخر «حمید» دائم از پول هنگفتی می گفت که حاضر بود ما را هم در آن شریک کند.او با جلب توجه ما ، گفت خانواده ای را می شناسد که اگر پسرشان را بدزدیم حاضرند پول زیادی برای آزادی اش بپردازند.«حمید» با طرح موضوع ربودن «پوریا» به ما اطمینان داد که اگر پای پلیس به مجتمع باز شود به سرعت متوجه خواهیم شد.
«حمید» نیز اظهار داشت : این «منیژه» بود که پیشنهاد ربودن «پوریا» را مطرح کرد و برای اجرای نقشه ارتباط خود را با اعضای خانواده پسربچه افزایش داد.
با برملا شدن این راز «منیژه» 22 ساله که به تهرانسر گریخته بود دوم دی 1388 دستگیر شد و گفت : با «حمید» ، «اسماعیل» و «سالار» توافق کرده بودیم 40 میلیون تومان را به صورت مساوی تقسیم کنیم اما تیرمان به سنگ خورد و خیلی زودتر از آن چه تصور می کردیم رسوا شدیم.
در پی تکمیل تحقیق مقدماتی ، پرونده به شعبه 1156 دادگاه «بعثت» تهران فرستاده شد.این در حالی بود که پدر و مادر مهربان «پوریا» به خاطر همسایه بودن با آدم ربایان و ابراز پشیمانی آنان از پیگیری شکایت خود منصرف شدند و رضایت دادند.
این جرم اما منجر به اخلال در نظم عمومی جامعه شده بود و به همین خاطر اعضای شبکه کودک ربایی ، پای میز محاکمه ایستادند.در این نشست که به ریاست قاضی «گیوکی» تشکیل شد «اسماعیل» ، «سالار» ، «حمید» و «منیژه» همان اعتراف های پیشین را به زبان آوردند و بار دیگر ابراز پشیمانی کردند.قرار است حکم مربوط به این پرونده به زودی صادر شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 49228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =