ایرنا نوشت: همزمان با شصت و ششمین زادروز نخست وزیر پاکستان، نخست وزیر هند، در برنامه ای از پیش اعلام نشده، عصر جمعه وارد لاهور شد و در فرودگاه بین المللی این شهر، از سوی همتای پاکستانی اش به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.

با توجه به ده ها سال تنش های سیاسی و اختلاف های مرزی میان دو کشور همسایه، قدرتمند و صاحب سلاح هسته ای در جنوب آسیا، این سفر غیرمنتظره می تواند تحولی بزرگ در جهت بهبود روابط دو همسایه باشد.
در اقدامی تشریفاتی و برای انجام یک ضیافت بسیار رسمی و تجملاتی، 35 نفر از آشپزهای شخصی نخست وزیر پاکستان برای سرو بهترین غذاها در ضیافت شام امشب نواز شریف برای نارندرا مودی، به لاهور رفته اند.
خانم سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند در صفحه توئیتر خود نوشته با اشاره به مقدماتی که در لاهور برای استقبال هرچه باشکوه تر از نارندرا مودی فراهم شده است، نوشته است: روابط واقعی میان دو کشور همسایه باید اینگونه باشد.
به گزارش ایرنا، حدود 25 روز پیش نخست وزیر دو کشور همسایه در حاشیه اجلاس آب و هوای در شهر پاریس دیداری غیررسمی و کوتاه داشتند. چند ماه پیش نیز نارندرا مودی و نواز شریف در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی شانگهای در شهر اوفا در روسیه ملاقات کرده بودند.
دو هفته پیش نیز خانم سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند، در تحولی بزرگ در روابط دو کشور، دعوت رسمی اسلام آباد برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا را پذیرفت به درحاشیه این کنفرانس، با عالی ترین مقام های پاکستان از جمله نخست وزیر این کشور دیدار کرد و طرفین توافق کردند که مذاکرات دو کشور برای حل اختلاف ها ادامه یابد و قرار است قائم مقام های وزارت امور خارجه دو کشور طی روزهای آینده با یکدیگر ملاقات کنند.
به احتمال زیاد، در دیدار امروز نواز شریف و مودی در لاهور، زمان دیدار برنامه ریزی شده میان قائم مقام های وزارت امور خارجه دو کشور برای ادامه مذاکرات صلح میان دو طرف، نهایی خواهد شد. پاکستان قبلا پیشنهاد داده است که این مذاکرات در روزهای 18 و 19 ژانویه ، حدودا 25 روز دیگر، برگزار شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =