کمپانی‌های آمریکایی رسماً ورود به بازار آی تی ایران را در دستور کار خود قرار داده و به‌زودی شاهد حضور رسمی کمپانی‌هایی مانند اچ پی و اپل خواهیم بود.

 

به گزارش خبرآنلاین، موسسه تحقیقاتی BMI مستقر در انگلیس پیش‌بینی کرده که بازار رایانه، موبایل و گیم در ایران از رقم 9.5 میلیارد دلار در سال 2014 به رقم 13 میلیارد دلار خواهد رسید و جمعیت 77 میلیونی ایران پتانسیل حضور بزرگان آی تی دنیا را در خود دارد.

از سوی دیگر کمپانی‌های آسیایی و اروپایی که منتظر برداشته شدن رسمی تحریم‌ها نشده‌اند، سعی کرده‌اند به‌صورت خزنده وارد بازار ایران شوند و به همین خاطر کمپانی‌های آمریکایی از این بابت احساس واهمه پیداکرده‌اند که مبادا بازار جدیدی مثل ایران را برای همیشه از دست بدهند.

بر همین اساس کمپانی HP Sarl که شعبه سوئیسی اچ پی آمریکاست، ماه گذشته موافقت‌نامه رسمی با مقامات ایرانی درزمینهٔ فروش محصولات سخت‌افزاری و پشتیبانی فنی از سرورهای اچ پی (که در ایران بسیار محبوب بوده و در دوران تحریم نیز دور زده می‌شده) امضا کرده تا بتواند فروش رسمی محصولاتی مانند تبلت، لپ‌تاپ و ... را به‌زودی در ایران راه‌اندازی کند.

اپل نیز از طریق شعبه‌های خود در اروپا با مقامات ایرانی ارتباط پیداکرده تا زمینه فعالیت رسمی و حتی دایر کردن فروشگاه رسمی را موردبررسی قرار دهد. هرچند حضور مستقیم اپل در ایران به ضرر فروشندگان و توزیع‌کنندگان ایرانی است و ممکن است فروش مستقیم تبدیل به فروش غیرمستقیم از طریق توزیع‌کنندگان شود، اما موضوع خدمات پس از فروش دغدغه هر دو طرف است که تا این موضوع حل نشود، حضور رسمی و مستقیم صورت نخواهد گرفت.

 

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    90 1
    تا دست تجار طماع قطع نشه نه اپل می اد نه کمپانی دیگه. اونها حاضر نیستن به کسی اجازه ورود به کشور بدهند در حالی که سود 50 درصدشون نادیده گرفته بشه. مثل بختک افتادن رو کشور و با نابود کردن تولید فقط به فکر تجارت کثیف خود هستند تاجران!
    • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
      29 1
      ibmقبل انقلاب تو ایران تولید داشت
  • احسان IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    49 4
    اينقدر توي خيالات خودت نباش خبر جان همچين اتفاقاتي نخواهد افتاد ...
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    16 1
    امیدوارم هر اتفاقی که بقته به نفع مردم و مصرف کننده بشه که واسه خدمات پس از فروش دنبال فروشنده ندوند و اونها هم فرار نکنند.
  • مهدی A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    21 1
    ایران با همه جای دنیا فرق می کنه.. اون ها هم میان و این فساد اقتصادی رو میبینن، میرن و دیگه هم نمیان...
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    11 1
    خداکنه زودتر همین جوری بشه
  • امير ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    21 1
    فروشنده داخلي داره چند برابر سود ميبره از فروش محصولات اپل ، با اومدن فروشگاه رسمي كاسبيشون كساد ميشه.احتمال اين كه تُجار سنگ اندازي كنند سر راه ورود اين شركت هاي بزرگ خيلي زياده
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    21 1
    طبق یک قانون نانوشته برای ایران همیشه گذشته بهتر از آینده است. لذا وضع موجود بهترین دورانی است که هر ایرانی تجربه میکند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    11 4
    درود بر اپل و اپلیان ، ایران و ایرانیان؛ خدا رحمت کنه استیو جابز و عجب میراثی گذاشت واسه بشر. روحش شاد
  • سامان A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    1 1
    با سلام دوستان به نظرم همه این خبرها شایعه ای بیش نیست. می تونید یک سر به سایت اپل بزنید و قیمت یک محصول رو در بیارید بعد با بازار ایران مقایسه کنید.... واقعا" تعجب آوره که در بعضی موارد قیمت ها تا 200 هزار تومان تو ایران ارزانتر هستند... به نظرم اگر نماینده رسمی بیاد باید جلوی قاچاق رو گرفت که خیلی ارزونتر واسه فروشنده در میاد و نماینده اصلی چه طور می خواد رقابت کنه با این شرایط؟؟؟؟؟؟؟؟