روزنامه ایران ورزشی نوشت:باشگاه ترک گروژنی قفقاز و مربی تاجیکستانی اش خواهان به خدمت گرفتن مهدی طارمی هستند.

 

مهدی طارمی پس از درخشش در پیراهن پرسپولیس و البته حضوری ثابت در ترکیب تیم ملی حالا با پیشنهادهای ریز و درشتی از اروپا و لیگ‌های آسیایی مواجه است. بعد از ابراز علاقه چند باشگاه قطری به جذب طارمی، ترک گروژنی روسیه تازه‌ترین باشگاهی است که برای خرید او دست به کار شده و اقدام‌هایی انجام داده. ترک گروژنی، تیمی از منطقه قفقاز است که هم اکنون رتبه هفتم لیگ روسیه را در اختیار دارد. این تیم در 18 بازی، 6 برد، 10 تساوی و فقط 2 باخت به دست آورده و با 28 امتیاز بالاتر از تیم‌های مطرحی چون روبین کازان و دینامو مسکو قرار دارد.

ترک گروژنی یک مربی نام آشنا به نام رشید رحیموف را روی نیمکت خود دارد. مربی 50 ساله و اصالتا ایرانی- تاجیکی که از سال 2013 هدایت این تیم را بر عهده گرفته و نتایج قابل توجهی هم کسب کرده است. رحیموف با سابقه بازی برای تیم‌های پامیر تاجیکستان، اسپارتاک مسکو، وایادولید، لکوموتیو مسکو، استریاوین، آدمیراواکر و اف سی رید، 4 بازی هم برای تیم ملی روسیه و دو بازی هم برای تاجیکستان انجام داده و از این حیث رزومه قابل دفاعی دارد.

رحیموف اما مربیگری را از آدمیراواکر آغاز کرده و در سال 2006 پا به لیگ روسیه گذاشته تا هدایت آمکار را بر عهده بگیرد. او با سبقه مربیگری در لکوموتیو مسکو از سال 2013 سرمربی ترک گروژنی شده و تا به امروز هم در شغل خود باقی مانده. این مربی صاحب سبک در فوتبال روسیه و علاقه‌اش به جذب بازیکنان ایرانی از جهاتی قابل بررسی است.

ماحصل سفر به روسیه و تماشای بازی روستوف- ترک گروژنی در اردیبهشت ماه 1394، کشف رشید رحیموف بود. مربی 50 ساله‌ای که از پدری ایرانی و مادری ازبک در دوشنبه تاجیکستان متولد شده. فارسی را راحت صحبت می‌کرد و همین بهانه‌ام برای مصاحبه با او بود. رحیموف در آن مصاحبه گفت: «پدر من ایرانی است اما در سمرقند متولد شده. پدربزرگ من سال‌ها قبل برای تجارت از ایران به سمرقند آمد و آنجا با مادر بزرگ من ازدواج کرد. پدر من هم آنجا به دنیا آمده و سپس به تاجیکستان کوچ کرده و دیگر همانجا مانده. من هم در تاجیکستان و شهر دوشنبه متولد شدم و حالا هم در روسیه مربیگری می‌کنم. ما چهار برادر و دو خواهر هستیم که سه‌تای‌مان پاسپورت ایرانی داریم و سه تای دیگر ازبکی.» رحیموف از حضور در ایران هم صحبت کرد. وقتی که برای پامیر دوشنبه بازی می‌کرد: «یک بار در سال 1990 و همراه با تیم پامیر تاجیکستان به ایران سفر کردم. فکر می‌کنم بعد از زلزله رودبار بود. دو، سه بازی تدارکاتی انجام دادیم و سپس به دوشنبه برگشتیم.»

او خیلی روان فارسی صحبت می‌کرد. شاید این هم از دلایل علاقه او به بازیکنان ایرانی باشد. رحیموف می‌گفت: «زبان تاجیکی ریشه‌اش فارسی است چون پدر و مادرم فارسی را کامل بلد بودند یاد گرفته‌ام که چطور صحبت کنم. خیلی راحت فارسی صحبت می‌کنم و البته راحت‌تر متوجه می‌شوم که شما چه می‌گویید.»

رحیموف قبل از حضور سردار آزمون در روستوف به دنبال جذب او بود. او در این باره هم صحبت کرد: «بازی سردار را خیلی دوست دارم. حتی در نقل و انتقالات زمستانی فصل 2015-2014 از او خواستم به ترک گروژنی بیاید اما باشگاه ما با روبین‌کازان بر سر مبلغ رضایتنامه توافق نکرد. در این دو، سه سال آزمون پخته شده و به تکامل رسیده. او مهاجمی است که هم سرعت دارد، هم سر می‌زند و هم چارچوب را می‌شناسد. به نظرم مهاجم کاملی است که می‌تواند پیشرفت کند و به بهترین تیم‌های اروپا منتقل شود.»

رحیموف پیشتر به دنبال سردار و سپس احسان حاجی صفی بود و حالا مهدی طارمی را نشانه گرفته. گویا رحیموف برای برطرف کردن مشکل گلزنی تیمش امیدوار است مهاجم 23 ساله تیم ملی را به تور بیندازد. گفته می‌شود باشگاه ترک گروژنی پیشنهادی یک میلیون دلاری به مهاجم پرسپولیس داده تا او را جذب کند. یک ایرانی در تیم یک مربی ایرانی. می‌تواند جالب باشد. بخصوص که رحیموف فارسی صحبت می‌کند و همین امتیاز بزرگی برای آقای گل فعلی لیگ برتر خواهد بود تا در لیگ روسیه جا بیفتد و پله‌های ترقی را طی کند.

هر چند مهدی طارمی هنوز واکنشی به این پیشنهاد نشان نداده اما او بارها تاکید کرده که تا پایان فصل در پرسپولیس می‌ماند و این تیم را ترک نخواهد کرد. باید دید پیشنهاد ترک گروژنی تا چه حد جدی می‌شود و در نهایت آیا طارمی باز هم در پرسپولیس می‌ماند یا ایران را به مقصد روسیه، جایی که دوست صمیمی‌اش سردار آزمون حضور دارد ترک می‌کند؟

 

 

بازخوانی بخش‌هایی

 از مصاحبه با رحیموف

 هر جا که می‌روم باید ببینم چه تفکری جواب می‌دهد. امکانات باشگاه، شرایط آب و هوایی و حتی بازیکنان می‌توانند روی روش و فلسفه مربیگری‌ام تاثیر بگذارند. باید ابتدا شرایط را ببینم و بعد درباره فلسفه‌ام تصمیم بگیرم. الان ترک گروژنی وابسته به منطقه قفقاز روسیه است. مردمش احساسی هستند و دوست دارند ابتدا تیمشان گل نخورد و سپس سریع بازی کند و توپ را در اکثر دقایق بازی به کنترل خود در بیاورد. پس باید با چنین تفکری تیمم را هدایت کنم. این تفکر و فلسفه من با توجه به شرایط تغییر می‌کند و دایمی نیست.

 

 یک مربی حرفه‌ای باید به تمام پیشنهادها احترام بگذارد و بررسی‌شان کند. منظور من مالی نیست، بلکه درصد موفقیت است. من فعلا با گروژنی قرارداد دارم و در لیگ روسیه مربیگری می‌کنم. اینجا راحتم و چشم به آینده‌ای درخشان دارم اما گفتم که به‌عنوان یک مربی حرفه‌ای حتما تمام پیشنهادها را بررسی می‌کنم، حتی پیشنهادهایی از ایران.

 

 زمانی که در اتریش حضور داشتم، یادم می‌آید یک بازیکن ایرانی در اشتورم گراتس بازی می‌کرد. برای گفتن اسمش حضور ذهن ندارم، فقط می‌دانم که هافبک کناری بود و قلدر بازی می‌کرد(کمی فکر می‌کند ) نامش میناوند بود. البته به جز او، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان را هم می‌شناسم چون در آلمان بازی می‌کردند و البته جواد نکونام که در لالیگا حضور داشت.

مربی ترک گروژنی: طارمی را می‌شناسیم

به گزارش پایگاه اینترنتی footballtop روسیه، رسانه‌های روسی دیروز از پیشنهاد یک میلیون دلاری باشگاه ترک گروژنی به مهدی طارمی آقای گل لیگ برتر ایران خبر دادند. خبری که سرمربی این تیم آن را فعلا تکذیب کرده است. رشید رحیموف سرمربی ترک گروژنی درباره پیشنهاد این تیم به مهدی طارمی گفت: «طبیعی است که باشگاه ما خیلی از بازیکنان را برای پنجره نقل و انتقالات زیر نظر داشته باشد. من مهدی طارمی را می‌شناسم. او بازیکن خوبی است ولی هنوز هیچ پیشنهاد رسمی از سوی باشگاه ما به طارمی و باشگاه پرسپولیس فرستاده نشده است.»

 

4141

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =