1017 نفر برای انتخابات مجلس در حوزه های انتخابی استان اصفهان ثبت نام کردند

به گزارش فارس، 1017 نفر برای انتخابات مجلس در حوزه های انتخابی استان اصفهان ثبت نام کردند.

 هم‌زمان با پایان هفتمین روز از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس، مرحله ثبت‌نام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور به پایان رسید.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌طور هم‌زمان در سراسر کشور از روز شنبه 28 آذرماه آغاز شد و تا ساعت 24 روز گذشته؛ جمعه چهارم دی‌ماه ادامه داشت.

در این مدت هفت‌روزه نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با مراجعه به ستاد انتخابات کل کشور واقع در محل وزارت کشور و یا فرمانداری حوزه‌های انتخابیه، مراحل ثبت‌نام در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را طی می‌کردند.

استان اصفهان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین استان‌های کشور ایران، 20 کرسی از 280 کرسی مجلس شورای اسلامی را داراست.

حوزه انتخابیه اصفهان با 5 نماینده و حوزه‌های انتخابیه شهرضا و دهاقان؛ لنجان؛ مبارکه؛ خمینی‌شهر؛ فلاورجان؛ نائین و خور و بیابانک؛ گلپایگان و خوانسار؛ کاشان و آران و بیدگل؛ فریدن، فریدون‌شهر، بوئین میاندشت و چادگان؛ سمیرم؛ شاهین‌شهر، میمه و برخوار؛ اردستان؛ نجف‌آباد و تیران و کرون؛ نطنز، بادرود و قمصر هرکدام با یک نماینده و یک نفر نماینده اقلیت‌های مذهبی،20 کرسی استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی را تشکیل می‌دهند.

احمدرضا ضیایی؛ مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: تا ساعت 23 روز جمعه چهارم دی‌ماه، در مجموع یک هزار و 17 نفر برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابی استان اصفهان نام‌نویسی کرده‌اند.

 با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، طبق گفته وزیر کشور از روز ششم دی‌ماه مراحل بررسی و تائید صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، آغاز می‌شود.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به‌طور همزمان در سراسر کشور در روز جمعه هفتم اسفندماه برگزار خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =