معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی ورزش استاندار دستور دادند تا کارگروه تدوین حمایت از قهرمانان استان به ریاست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تشکیل شود، که وظیفه این کارگروه تدوین بسته حمایتی از ورزشکاران است.

توحید وانشانی/ خبرآنلاین البرز، «نادر وادی‌خیل» با اشاره برپایی نشست صمیمی قهرمان‌های ورزشی استان البرز با استاندار البرز اظهار داشت: این نشست با حضور 12 نفر از موفق‌ترین‌های سال 94 با نگاهی به المپیک ریو شامل رشته‌های تکواندو، کشتی، فوتسال و رشته‌های ورزشی جانبازان و معلولین اعم از ورزشکاران و روسای هیئت‌های ورزشی برگزار شد.
* تعداد ورزشکاران سازمان یافته به 120 هزار رسید
وی در ادامه با اشاره به ارائه گزارشی از اقدامات اداره کل ورزش و جوانان البرز خاطرنشان کرد: تاکنون انتخابات، مجامع سالیانه و فوق‌العاده 20 هیئت ورزشی استان را برگزار کرده‌ایم و انتخابات نزدیک به 10 هیئت دیگر باید تا پایان سال برگزار شود تا کار ساماندهی هیئت‌های ورزشی استان را به سرانجام برسانیم.
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته استان به 120 هزار نفر رسیده است، گفت: با توجه به شرایط موجود این میزان آمار خوبی است، البته بر اساس بخشنامه وزارت ورزش باید 10 درصد جمعیت هر استان به‌عنوان ورزشکار سازماندهی شوند، البته با توجه به وضعیت موجود تحقق این آمار در تمامی استان‌های کشور امکان‌پذیر نیست، اما با این وجود پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته در استان البرز به 140 هزار نفر افزایش یابد که البته این کار سختی است، چراکه ورزشکارانی در رشته‌های ورزشی مثل اسکی، ورزش همگانی، استخرها فعالیت دارند اما از کارت بیمه ورزشی استفاده نمی‌کنند.
* دستور ویژه استاندار برای حمایت از قهرمانان ورزشی البرز
وی در ادامه با اشاره به دستور ویژه استاندار البرز در خصوص حمایت از قهرمان‌ها خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی ورزش استاندار دستور دادند تا کارگروه تدوین حمایت از قهرمانان استان به ریاست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تشکیل شود که وظیفه آن تدوین بسته حمایتی از ورزشکاران است.
وادی‌خیل یادآور شد: یک طرح پیشنهادی از ورزشکاران دارای شانس برای حضور در المپیک ریو ارائه کرده‌ایم و قرار شد در بهمن‌ماه با اهداء مبالغی پاداش نقدی از ورزشکارانی که برای ورود به المپیک دارای شانس هستند تقدیر کنیم.
* شانس 5 ورزشکار البرزی برای حضور المپیک ریو
وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج ورزشکار البرزی شانس حضور در المپیک ریو را دارند، خاطرنشان کرد: خدا بخشی در تکواندو، جعفری در جانبازان معلولین، کریمی در کشتی و کیمیا علیزاده هم به عنوان اولین بانوی المپیکی استان البرز و یک ورزشکار دیگر دارای شانس حضور در المپیک ریو هستند که در صورت تحقق آن به ‌یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور مبدل می‌شویم.
معاون مدیرکل ورزش و جوانان البرز در خصوص اقدامات حمایتی انجام شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان از ورزشکاران دارای شانس المپیک، خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم کمکی به این ورزشکاران کرده باشیم طی دو مراسم تا پایان بهمن از آن‌ها تجلیل خواهیم کرد و در این امر نقش داشته باشیم.
وی با بیان اینکه قهرمان‌های زیادی در کرج با مقایسه با سایر استان‌ها وجود دارد، گفت: کمبود منابع این اجازه را به ما نمی‌دهد که مثل سایر استان‌ها جوایز قابل‌توجه و یا حمایت‌های خاصی را از ورزشکاران انجام دهد و چون این چالش جدی ما بود طرح حمایت از قهرمانان استان را مصوبه شورای عالی ورزش کردیم و استاندار نیز دستور اجرایی شدن آن را صادر کردند که بتوانیم در قالب یک طرح آن را تدوین کنیم.
این مسئول با اشاره به نقش فدراسیون‌ها در حمایت از ورزشکاران، خاطرنشان کرد: وزارت نقش پشتیبانی و پرورش اولیه ورزشکاران و در اختیار قرار دادن زیرساخت‌ها را به عنوان نماینده دولت دارد.
* سرانه فضای ورزشی در البرز 38 سانتی متر مربع
وی با بیان اینکه در استان البرز با کمبود زیرساخت‌های ورزشی همراه هستیم، خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی ما در استان البرز 38 سانتی‌متر مربع است و از این حیث ضعیف‌ترین استان در کشور هستیم، که دلایل مختلف دارد که می‌توان به درصد رشد بالای جمعیت به‌واسطه مهاجرپذیر بودن استان صورت می‌گیرد.
وادی خیل یادآور شد: امسال تعدادی از پروژه‌های ورزشی در دست‌ساخت تا بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسند.
وی افزود: مهم‌ترین پروژه در دست‌ساخت که برای سال آینده در حال پی گیری هستیم، سال 6 هزارنفری است به‌عنوان زیرساخت اصلی توسعه برای گرفتن میزبانی‌های بین‌المللی می‌توان از آن استفاده کرد و درصورتی‌که نتوانیم این پروژه را آماده کنیم در این زمینه با چالش جدی مواجه می‌شویم.
معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز تأکید کرد: اگر بخواهیم به جمع استان‌های برخوردار کشور نزدیک شویم باید یکسری زیرساخت‌ها را حاضر کنیم، امکاناتی همچون هتل بسیار مهم است و باید مسئولان استانی فکری در این زمینه داشته باشند.
وی افزود: در بخش‌هایی مثل نیروی انسانی، تجمیع منابع و اهتمام مدیران استانی از وضعیت خوبی برخوردار هستیم و وحدت رویه خوبی در استان توسط استاندار ایجادشده است و ما هم در تلاش هستیم تا آنچه نیاز ورزش است را تجمیع کنیم.
* تسهیل موانع ورود بخش خصوصی به ورزش
وادی خیل در ادامه در خصوص ورود بخش خصوصی به‌منظور رفع مشکلات این بخش، خاطرنشان کرد: مانند همه کشورهای پیشرفته باید رویکردمان حمایت از بخش خصوصی باشد و در غیر این صورت موفق نمی‌شویم، یعنی باشگاه‌ها باید محور همه فعالیت‌های ورزشی در استان باشند، چراکه دولت نقش حمایتی و تسهیل‌کننده موانع و تعریف‌کننده قوانین را دارد.
وی افزود: در کشور ما به دلیل نبود قوانین حمایت از بخش خصوصی تحت عنوان نظام جامع باشگاه‌داری دچار چالش هستیم، اما نگاه در این بخش به سمت تصویب و تدوین قوانین است که بتوان کار توسط بخش خصوصی رقم‌زده شود و تاکنون آنچه در اختیار ما قرار دارد در قالب کمیسیون ماده 5 مجوزها را صادر و منابع بانکی را مصوب و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم، در این بخش نگاه تشویقی داریم و اعلام آمادگی کرده‌ایم که از ورود بخش خصوصی برای ساخت و تکمیل پروژه‌های ورزشی استقبال می‌کنیم.
معاون مدیرکل ورزش و جوانان البرز با بیان اینکه زمینه حضور بخش خصوصی را تسهیل می‌کنیم، تأکید کرد: در شرایطی که قوانین مشخصی برای این بخش نداریم اما همچنان علاقه و اراده بخش خصوصی است که به ورزش کمک می‌کند.
* افزایش بودجه ورزش البرز به 20 میلیارد
وی در ادامه راه‌اندازی مرکز ورزش قهرمانی و استعدادیابی در استان البرز را یکی از اقدامات شاخص بیان کرد و گفت: این مرکز به‌عنوان یک طرح مجهز و با بهره‌گیری از نیروی انسانی خبره به‌عنوان اولین مجری طرح استعدادیابی کشور اجراشده است و در حال حاضر این طرح با مشارکت 14 هزار نفر در استان انجام‌شده و از ماه آینده کلاس‌های تخصصی آن اجرایی می‌شود.
وی افزود: این‌یکی از کارهای بسیار مهمی بوده که با همکاری مستقیم آموزش‌وپرورش در دست انجام است و ناظر این طرح مرکز پژوهشکده تربیت‌بدنی وزارت علوم است. این‌یک کار علمی و اجرایی در کنار هم است که به نظر می‌رسد می‌تواند برای آینده کشور یک نظام سامان‌یافته مشخص برای معرفی بهترین ورزشکاران به دنیای حرفه‌ای ایجاد کند و این طرح به حمایت مسئولان و ورزشکاران نیاز دارد.
وادی‌خیل افزایش بودجه‌های ورزشی استان از 3 میلیارد به 20 میلیارد تومان را یکی دیگر از اقدامات شاخص این اداره کل بیان کرد و گفت: برگزاری انتخابات هیئت‌های ورزشی یکی دیگر از اقدامات اداره کل ورزش در استان البرز بوده است که با توجه به پایان دوره چهارساله اول استان البرز کاری بسیار سخت به شمار می‌رود که دراین‌بین برگزاری انتخابات دو هیئت بزرگ فوتبال و کشتی بسیار حائز اهمیت است.
* برگزاری انتخابات هیئت فوتبال و کشتی
وی افزود: روند ثبت‌نام هیئت فوتبال البرز به پایان رسید و تعدادی در این بخش ثبت‌نام به عمل آوردند و در رشته کشتی نیز با توجه به اینکه کسی ثبت‌نام به عمل نیاورد با مجوز دکتر خادم رئیس فدراسیون کشتی این انتخابات مجدد ثبت‌نام آن آغاز می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند مشارکت داشته باشند.
معاون مدیرکل ورزش و جوانان البرز تأکید کرد: این دو هیئت ورزشی ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند و به همین منظور باید افراد خاص، مدیر و دارای توان اجرایی برای انتخابات آن شرکت کنند و مدیریت آن را در دست بگیرند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =