حوادث طبیعی زیادی در حال ویرانی جهان است و تاکنون خسارت های زیادی به ده ها کشور در سه قاره مختلف زده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایالت متحده آمریکا تنها کشوری نیست که در حال تجربه کردن هوایی ویرانگر و مرگبار باشد؛ باران های شدید در آمریکای جنوبی که عامل آن ال‌نینو است، منجر شده 150 هزار نفر در آرژانتین، پاراگوئه، برزیل و اروگوئه خانه هایشان را ترک کنند.

بخش های از شمال انگلیس به علت جاری شدن سیل ناپدید شده اند. هشدار های زیادی اعلام می شود و ده ها نفر تاکنون خانه هایشان را تخلیه کردند.

مسئولان در استرالیا و اسپانیا هم در حال جنگ هستند تا آتش سوزی ها را کنترل کنند.

اروپا

بریتانیا: ارتش برای کمک به سیل زدگان به شمال انگلیس رفته اند، بعضی از شهروندان شمال انگلیس می گویند این یکی از بدترین خاطراتشان بوده است. روز گذشته هشدارهای مختلفی اعلام شد، هر کدام از این این هشدارها به این معنی بود که خطر مرگ وجود دارد. برق هزاران مشترک قطع شد.  دیوید کامرون هم به سرعت یک کمیته اضطراری تشکیل داد تا در واکنش به سیل، کمک ها به مردم بیشتر شود.

اسپانیا: ده ها آتش سوزی طبیعی در حال رخ دادن در مرکز و شمال اسپانیا است. دولت اسپانیا 3 هواپیما آب پاش برای خاموش کردن 40 آتش سوزی در اسپانیا فعال کرده اند. گفتنی است یک هلیکوپتر هم که برای خاموش کردن آتش به جنگل رفته بود در این کشور سقوط کرد، خلبان این هلیکوپتر کشته شد.

آمریکای جنوبی

«ال نینو» در حال ایجاد بی نظمی‌های جوی و طبیعی در آمریکای جنوبی است، این بی نظمی ها شامل سیل ها و باران های شدیدی در این کشورها شده است؛

پاراگوئه: در پاراگوئه که بیشترین آسیب را می بیند، بیش از 130 هزار نفر خانه هایشان را تخلیه کرده اند. مقامات این کشور می گویند اهالی شهر آلبردی پس از اینکه فهمیدند موج شکن دیگر نمی توانند در مقابل آب مقاومت کنند، این شهر را ترک کرده اند.

آرژانتین: در این کشور هم 20 هزار نفر خانه خود را ترک کردند، نیمی از این 20 هزار نفر از یک شهر بودند.

برزیل: سیل حداقل 38 شهر را زیر آب برده اند، بیش از 1800 خانواده مجبور شده اند خانه هایشان را ترک کنند.

اروگوئه: مدیریت بحران این کشور دیروز گفت که حداقل 11300 نفر مجبور به تخلیه خانه شدند.

اقیانوسیه

استرالیا: در جنوب غربی ایالت ویکتوریا این کشور، آتش سوزی های طبیعی در هزاران هکتار از این کشور رخ داده است. انتظار می رود این آتش سوزی ها که منجر به سوزاندن 116 خانه شد تا هفته ها ادامه پیدا کند.


منبع: سی ان ان/ 28 دسامبر 2015/ ترجمه: نیو صدر

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =