هوای ناسالم اصفهان 14 روزه شد/وضعیت ناسالم برای عموم مردم

امروز اصفهان چهاردهمین روز متوالی هوای ناسالم را پشت سر گذاشت و اکنون وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم مردم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز تداوم هوای ناسالم برای اصفهان چهاردهمین روز خود را پشت سر گذاشت و نهمین روز آغاز زمستان در وضعیت ناسالم برای عموم مردم ثبت شده است.

امروز میانگین شاخص کیفی سنجش آلودگی در اصفهان به عدد 161 رسید و با وجود اینکه سه‌نشبه تعطیل بوده است روز گذشته نیز هوای اصفهان با شاخص 156 در وضعیت ناسالم برای عموم مردم قرار داشت.

وضعیت هوا در در شهرستان‌های خمینی‌شهر و سجزی ناسالم برای عموم مردم و در شاهین‌شهر، مبارکه، کاشان و نجف‌آباد در وضعیت ناسالم برای افراد حساس قرار دارد.

با توجه به تداوم شرایط آلایندگی هوا در اصفهان در طول ماه جاری روز گذشته کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا تشکیل و تمام مهد های کودک و مراکزپیش دبستانی مقاطع تحصیلی ابتدایی نوبت صبح در نواحی ششگانه آموزش و پرورش اصفهان و شهر سجزی، شهرستان شاهین شهر به جز بخش میمه، شهرستان‌های برخوار، خمینی شهر، فلاورجان، لنجان به جز بخش باغ بهادران و شهرستان های نجف آباد و مبارکه در نوبت صبح تعطیل شدند.

کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا اقداماتی نظیر تشدید برخورد با خودروهای متخلف در محدود زوج و فرد، کنترل معاینات فنی وسایل نقلیه موتوری، جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد برگ معاینه فنی و جلوگیری از فعالیت صنایع آلاینده در شعاع پنجاه کیلومتری شهر اصفهان را در دستور کار قرار داده است.

جلوگیری از فعالیت صنایع آلاینده کی عملیاتی می‌شود؟

البته این نکته حایز اهمیت است که جلوگیری از فعالیت صنایع آلاینده در شعاع پنجاه کیلومتری شهر اصفهان مدتهای مدیدی است در برنامه ارگان‌های مرتبط با پیشگیری و رفع آلودگی اصفهان قرار دارد اما این امر تاکنون به درستی عملیاتی نشده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =