از همه ظرفیتها برای تسریع در  اجرای پروژه های آزادراه و راه آهن خرم آباد  استفاده شده است

استاندار لرستان گفت: با توجه به اهمیتی که دولت یازدهم برای مناطق کمتر توسعه یافته قائل می شود و تاکید رییس جمهوری بر خدمت دوچندان در این مناطق، امروزه روحیه خدمتگزاری مدیران اجرایی این استان مضاعف شده است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان ،هوشنگ بازوند در دیدار با داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود:

دولت اعتبارات مناسبی در راستای عمران استان اختصاص داده و باید از این اعتبارات به عنوان یک فرصت طلایی استفاده شود.

وی اقدامات انجام شده در حوزه راهسازی استان طی دو سال اخیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حوزه راهداری استان نیازمند توجه و اعتبارات بیشتری است. بايد خلاء انگيزه در سرمايه‌گذاران را با خدمات ضروري، تسهيلات و استقبال از سرمايه‌گذاران پر گردد چرا که اگر سرمايه‌گذاران احساس امنيت داشته و به خوبي همراهي شوند، دلگرم به سرمايه‌گذاري در استان خواهند شد.

بازوند با بیان این مطلب که جاده یک سرمایه ملی است گفت: علی رغم همه کمبودها ،خوشبختانه در استان لرستان مباحث مربوط به جاده ها به خوبی دنبال میگردد.

وی در خصوص کمبود روشنایی گردنه های برف گیر و مه گیر استان خواستار تخصیص اعتبارات ویژه برای روشنایی راهها، نصب گارد ریل و نیوجرسی در محورهای ارتباطی استان شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ترکیب قانونی استفاده از روشنایی برای نقاط مه گیر و تونل ها باید بسیار مورد توجه قرار گیرد چراکه روشن بودن یک محور به کاهش تصادفات جاده ای منجر می شود.

مدیریت ارشد اجرایی استان لرستان ادامه داد: امسال بيش از 60 ميليارد و 100 ميليون تومان از محل اوراق مشاركت براي پرداخت مطالبات پيمانكاران پروژه هاي حوزه راههاي اصلي و روستايي اختصاص داده شده است.

بازوند اضافه کرد: همچنين مبلغ پنج ميليارد و 600 ميليون تومان نيز از محل اعتبارات رفع نقاط پرحادثه ی محورهاي مواصلاتي استان دريافت شده است.

وی با بيان اينكه سال گذشته 49 هزار و 172 تن معادل 54 ميليارد تومان قير براي پروژه هاي راهسازي استان اختصاص يافته ، گفت: امسال نيز 18 هزار تن قير براي اجراي اين پروژه ها لحاظ شده است.

استاندار لرستان گفت: همچنین اقدامات انجام شده در حوزه روکش آسفالت جاده ای استان از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده به نحوی که این استان امسال جایگاه پنجم کشور در خصوص روکش آسفالت مقام پنج کشوری را به خود اختصاص داده است.

بازوند با تاکید بر اهمیت ایجاد زیرساختها برای فعالیت بخش خصوصی در لرستان افزود: طبق اصل 44 قانون اساسی در خصوص استفاده از نیروی بخش خصوصی، ابتدا باید مسائل مربوط به زیرساخت های اساسی به ویژه در حوزه جاده ها و راههای ارتباطی حل و فصل شود.

وی گفت: براي تأمين اعتبارات مورد نياز پروژه هاي آزادراه اراك - خرم آباد و راه آهن خرم آباد - انديمشك از منابع بودجه اي استفاده كرده ايم و از همه ظرفيتها براي تسريع و اجراي اين پروژه ها استفاده شده است.

نماینده عالی دولت در لرستان اظهار داشت: از سال گذشته تا كنون 432 كيلومتر راه روستايي با صرف اعتباري بيش از 59 ميليارد تومان در استان احداث و آسفالت شده است.

وی یاد آور شد: همچنین 20 کیلومتر راه شوسه در مناطق بخش مرکزی و کاکاوند با استفاده از امکانات و ماشين آلات اداره راه و شهرسازی شهرستان دلفان احداث شده که با احداث آن ساکنان 10 روستا از نعمت راه ارتباطی بهره مند شده اند.

استاندار بیان داشت : در شهرستان دلفان هزار و 100 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تاکنون 665 کیلومتر آن آسفالت شده و 200 کیلومتر آن بصورت شوسه و مابقی آن به صورت مالرو و عشایری است .

بازوند با اشاره به تردد تانکرهای عراقی در محور های کوهدشت و پلدختر گفت: با توجه به اینکه محورهای مواصلاتی استان در مسیرهای ترانزیتی کشور قرار دارند این تانکرها روزانه از محورهای لرستان عبور می کنند.

وی ادامه داد: وقوع تصادفات، نشت نفت و فراورده های نفتی و خسارت به آسفالت راههای استان از جمله عواملی می باشد که موجب زیان محورهای استان در مسیر تانکرهای عراقی شده است.

وی همچنین خواستار ساماندهی سه راهی خرم آباد - دورود- بروجرد شد و گفت: باید با اتمام مطالعات این نقطه، اعتبار مناسب برای تعیین تکلیف و بهسازی آن اختصاص یابد

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =