موضع جامعه روحانیت نسبت به هاشمی‌رفسنجانی/ موحدی کرمانی: اصولگرایان سهم خواهی نکنند

از جمع سه نفره آیات موحدی کرمانی، مصباح و یزدی، تنها آیت الله موحدی کرمانی بود که در نشست سراسری ائتلاف اصولگرایان حضور یافته و سخنرانی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، او که در کسوت دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و خلف صالح مرحوم آیت الله مهدوی کنی در راس تشکل وحدت آفرین اصولگرایان قرار گرفته، آمده بود تا گروه های اصولگرا را به پرهیز از سهم خواهی و گروه گرایی تشویق کند. آن هم در شرایطی که فضای سیاسی و رسانه ای کشور در انتظار این است که بداند جامعتین از نامزدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان حمایت می کنند؟ سوالی که در حاشیه این نشست پرسیده شد و آیت الله در پاسخ گفت: هنوز برای حمایت از آیت‌الله هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان تصمیم نهایی را اخذ نکرده‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره تدوین لیست جامعه روحانیت برای انتخابات مجلس، اظهار کرد: در این خصوص به مراحلی رسیده‌ایم اما همچنان لیست نهایی آماده نشده است.

اهم سخنان وی در این نشست را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید:

**در تهران و شهرستان‌ها این معضل برای ما پیش آید که رقیب بر یک کاندیدا به جمع‌بندی برسد اما جناح مقابل دچار چندکاندیدایی شود و آرای اصولگرایی بشکند که البته باید با اخلاص و صدق در رفتارمان مانع‌ این موضوع شویم.

** اصولگرایان باید هدف خود را خداوند و خدمت به دین قرار دهند. اگر به جرگه اصولگرایی وارد شده‌ایم هدفمان باید خدا و خدمت به دین و تشکیل مجلسی الهی، تابع ولایت و در خدمت مردم باشد.

** غرورگرایی و سهم‌خواهی در میان اصولگرایان برای انتخابات آتی نباید به وجود آید. مبادا غرورگرایی و سهم‌خواهی در اصولگرایان وجود داشته باشد. ما باید حالتی داشته باشیم که اگر محصول تصمیم شورای ائتلاف اصولگرایان این شد که انسان‌هایی اصلح انتخاب شدند و از گروه من نوعی هیچ فردی در لیست منتخبان نبود ذره‌ای ناراحت نشوم. ما باید تمرین کنیم که سهم‌خواهی را کنار بگذاریم و خودمان را بر این امر متوجه سازیم که اگر اخلاص داشتیم مورد لطف خدا خواهیم بود و اگر به شرکت روی آوریم خداوند به ما عنایتی نخواهد داشت.

**اگر در مقطع حساس انتخابات مهم دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی هر فردی از افراد اصولگرایان صادقانه گام بردارد و تا لحظه رأی‌گیری این صداقت را حفظ کند به خود بشارت بدهد که یاور اسلام بوده است. چه یاری‌ای بیش از اینکه کمر ببندیم تا مجلس خبرگانی تشکیل شود که امر ولایت را تضمین کند.

**امیدواریم امامت مقام معظم رهبری تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه داشته باشد و نیازی به انتخاب رهبر جدید برای مجلس خبرگان آتی به وجود نیاید اما اگر خدای نکرده اتفاقی برای ایشان پیش آمد باید برای بعد از آن فکر مشخصی داشته باشیم.

** مردم کاندیداهای مجلس خبرگان را با شناخت کافی انتخاب کنند. کسانی که برای مجلس خبرگان کاندیدا شده‌اند را مود بررسی قرار دهند، گذشته آنها را در نظر داشته باشند و اگر آنها را نمی‌شناسند از معتمدان بخواهند که بگویند چه افرادی را برای مجلس خبرگان انتخاب کنند.

** هنوز یادمان نرفته است که مجلس ششم چه اوضاعی داشت. مجلس نباید در برابر رهبری قرار گیرد بلکه باید تابع ولایت باشد چرا که هرچه امروز داریم و هر کجا که از پیچ و خم‌های سخت گذشته‌ایم به دلیل تبعیت از ولی امر بوده است. نماینده مجلس باید تابع رهبری باشد که اگر چنین باشد هم دلسوز مردم خواهد بود و هم برای خدا و اسلام عمل خواهد کرد. هر فضیلتی که برای یک نماینده مجلس لازم است در عنصر تبعیت از ولایت فقیه نهفته است.

**یکی از لطمه‌هایی که همواره به اسلام وارد شده است این است که عده‌ای حق و باطل را مخلوط کرده‌اند و در فتنه 88 نیز چنین شد. آن دو نفری که پیشگام فتنه بودند سوابق درخشانی در انقلاب داشتند و اگر چنین نبود مردم گول آنها را نمی‌خوردند.

**مبادا کاندیداهایی انتخاب کنید که شعار خوب دهند اما درون آن شعار چیز دیگری نهفته باشد.

** توجه به مسأله اختلاف اهمیت بسیار دارد چرا که ممکن است فردی خود را صاحب رأی ببیند و احساس وظیفه کند و از جانب اصولگرایان در انتخابات شرکت کند اما در نهایت رأی اصولگرایان را بشکند. من می‌گویم خیلی احساس وظیفه نکند و تصور نداشته باشد که رأی زیاد دارد چرا که در این صورت اصولگرایان دچار مشکل خواهند شد. باید اخلاصمان را حداقل تا دو ماه دیگر حفظ کنیم و اصولگرایان دچار هوای نفس، منیت و منافع گروهی نشوند که اگر چنین اتفاقی بیفتد یعنی اصولگرایان شکست خواهند خورد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    65 11
    ببخشید می شه بفرمایید چند نفر در این جامعه باقی مانده
  • سعدى A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    حاميان اصلى حضرت آيت الله هاشمى رفسنجانى مردم ايران هستندكه رأى اولشان به ايشان تعلق داردخداوندحفظشان كندهيچوقت علاقه حضرت امام ره به ايشان رافراموش نميكنيم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    1 0
    من به شخصه دوست دارم اصولگرایان به وحدت برسند چون شکستشان سنگین تر و غیر قابل توجیه تر است. اونا باید یه روزی متوجه بشن که مشکلشون وحدت نیست.
  • بی نام GB ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    1 0
    آقای هاشمی در قلب ملت جای دارند و نیازی به غیر خدا و مردم ندارند
  • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    1 0
    میزان رای ملت است وتصمیم را ملت خواهند گرفت درود برآیت الله هاشمی رفسنجانی
  • بجنورد علی اکبر علیزاده بقیه الله US ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    7 0
    ملت عزیز ایران در فتنه 88 برخی افرادی را که مرموز بودند و ملت از باطن و فکر آنها بی خبر بودن را شناختند مطمئن باشید این بار اینگونه افراد را ملت شهید پرور انتخاب نخواهند کرد.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    6 0
    واقعا جاي تعجب است هاشمي كه سالهاي نخست انقلاب بايد همين آقايان را تاييد مي كردتا به مقام و مسئوليتي برسند امروز بايد منتظر باشد اورا تاييد كنند .خدايا به كجاميرويم؟
  • بی نام A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    6 0
    مظلوم ترین فرد سیاست مدار کشور فقط هاشمی رفسنجانی درود بر تو ای مرد سازندگی اگر او نباشد میلیونها نفر از رای دادن صرف نظر خواهند کرد
  • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    درود بر هاشمی و خانواده مظلو مش