معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: ۹۰۰ پروژه گردشگری و میراث فرهنگی بااعتباری بالغ‌بر ۳۰ هزار میلیارد تومان در کشور در حال اجرا است و بسته پیشنهادی گردشگری و میراث فرهنگی برای دوران پساتحریم تدوین‌شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، شورای اداری استان روز پنجشنبه با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و هیئت همراه، استاندار یزد، معاونین و مشاورین استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، مدیران کل ستادی استانداری، اعضای شورای اداری استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در سالن شهید منتظر قائم استانداری برگزار شد.

تمام دنیا تشنه پیام‌های انقلاب اسلامی ایران است

معاون رئیس‌جمهوری در این نشست اظهار داشت: در چند سال گذشته به علت تحریم‌های ظالمانه و رکود تورمی، اقتصاد کشور با وضعیت بسیار پیچیده و سختی روبرو بوده و در سال گذشته و امسال نیز هم‌زمان با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید با سقوط قیمت نفت و کاهش درآمدهای دولت روبرو شده‌ایم.
«مسعود سلطانی فر» ادامه داد: هیچ فردی فکر نمی‌کرد که قیمت نفت بشکه‌ای بالا‌تر از ۱۰۰ دلار به حدود ۳۰ دلار برسد و همین کاهش قیمت و کاهش درآمدهای نفتی دولت شرایط ویژه اقتصادی را در کشور حاکم نمود.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: خوشبختانه با حمایت‌های مقام معظم رهبری، درایت‌های رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و تدبیر و تیزهوشی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران پس از ۲۲ ماه مذاکرات ما به نتیجه رسید و امروز جهانیان و کشورهای غربی ایران را به‌عنوان کشوری با نظام مستقل، بااقتدار و استوار می‌شناسند.
وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها، آمریکا و متحدان آن‌ها در منطقه و کشورهای غربی سعی دارند که اجرای برجام را متوقف کنند تا با استفاده از شرایط آشفته منطقه به اهداف خود دست پیداکرده و به دشمنی با جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند.


معاون رئیس‌جمهوری گفت: امروز بر کسی پوشیده نیست که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه بازیگر اصلی همه معادلات در عرصه‌های گوناگون است و نه‌تن‌ها جهان اسلام بلکه تمام دنیا تشنه پیام‌هایی است که از انقلاب اسلامی ایران صادر می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار داشت: به برکت دوراندیشی و تدبیر حضرت امام خمینی (ره) و حمایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری در نظام دینی انقلاب اسلامی ایران تقریباً هرسال یک انتخاباتی با حضور حداکثری مردم برگزار می‌شود.


افزایش گردشگران به ۳ برابر میانگین جهانی

سلطانی فر افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات فارغ از اینکه به چه کسی رأی می‌دهند به علت اینکه در تعیین سرنوشت خود از طریق انتخابات نقش‌آفرین هستند به معنی پیروزی بزرگ در سایه نظام اسلامی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه گردشگری موتور محرک خروج ایران از رکود است تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در ۲ سال گذشته نگاه خوبی به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری داشته است به‌طوری‌که ازنظر ورود گردشگر به کشور توانسته‌ایم این میزان را به ۳ برابر میانگین جهانی افزایش دهیم.
معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز فضای کار برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم است و بررسی‌های می‌دانی ما نشان می‌دهد که گردشگران خارجی از سفر به ایران راضی بوده و آمادگی بسیار خوبی برای سفر به کشورمان در بین گردشگران خارجی به وجود آمده است.



۱۴۰۴، سال برابری درآمد نفتی با درآمد گردشگری

سلطانی فر بابیان اینکه بر اساس سند چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ صنعت گردشگری کشور باید به لحاظ درآمدی با درآمد نفتی برابری کند گفت: تحقق این هدف و رسیدن به رشد چند برابری گردشگران در کشور نیاز به سرمایه‌گذاری، تأمین زیرساخت‌ها، مشارکت و همکاری لازم بخش خصوصی دارد.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: مبانی اقتصاد مقاومتی که بار‌ها مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری قرارگرفته است با فعالیت در حوزه گردشگری و کسب درآمد در این حوزه تحقق خواهد یافت و دولت یازدهم قصد دارد در برنامه ششم توسعه تعداد گردشگران را به میزان ۵ برابر فعلی برساند تا این مهم بر اساس نقشه راه پیش‌بینی‌شده تحقق یابد.


برنامه ویژه‌ای برای استان یزد داریم

معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای استان یزد برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که استان یزد در حوزه گردشگری دارد، قصد داریم این استان را به‌عنوان شهر تاریخی در یونسکو ثبت جهانی نماییم.
سلطانی فر در پایان سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹ مکان از کشور در یونسکو به ثبت جهانی رسیده و در این زمینه رتبه ۱۱ را در بین کشورهای دنیاداریم، اما در ۲ سال گذشته با اقدامات خوبی که انجام داده‌ایم تلاش می‌کنیم که این فاصله را به‌شدت کاهش دهیم.


گفتنی است در پایان جلسه شورای اداری استان از «محمدحسن طالبیان» معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور و «حسین مسرت» نویسنده، پژوهشگر، محقق و فعال فرهنگی، اجتماعی استان یزد با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =