همزمان با آغاز شمارش معکوس لغو تحریم‌های نفتی، ایران باید برای بازپس گیری سهم خود در بزرگ ترین بازار نفتی جهان با کشورهای روسیه و عربستان سعودی رقابت کند.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از شرکت ملی نفت،افزایش یک میلیون بشکه ای تولید و صادرات نفت ایران با اجرای یک طرح دو مرحله ای مهم ترین برنامه روی میز شرکت ملی نفت ایران در دوران پساتحریم است.

رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که هم اکنون تمامی تاسیسات صنعت نفت همچون خطوط لوله، میادین و تاسیسات بهره برداری نفت، مخازن ذخیره سازی، اسکله و پایانه های صادراتی به منظور افزایش تولید نفت ایران در دوران پسا تحریم آماده هستند، گفت: بازاریابی و مذاکرات هم با مشتریان جدید و سنتی نفت هم انجام شده و مشکلی برای افزایش 500 هزار بشکه ای تولید نفت کشور در دوران پسا تحریم وجود ندارد.

همزمان با آمادگی شرکت ملی نفت ایران برای افزایش فروش و صادرات نفت، چین در بین تمامی کشورهای خریدار طلای سیاه کشور بزرگ ترین بازار فروش و صادرات نفت خام در دوران لغو تحریم ها به شمار می رود.

اداره آمار چین در آخرین گزارش رسمی خود از افزایش 45 درصدی صادرات نفت خام ایران در ماه نوامبر سال 2015 میلادی خبر داده و اعلام کرده است: در این مدت به طور متوسط روزانه ایران حدود 491 هزار بشکه نفت به این کشور آسیایی صادر کرده است.

از سوی دیگر بر اساس گزارش مدیریت اوپک و ارتباط با مجامع انرژی وزارت نفت ، از ابتدای سال جاری تاکنون به طور میانگین ایران حدود 532 هزار بشکه نفت خام به چین صادر کرده است که پیش بینی می شود در سال 2016 میلادی حجم فروش طلای سیاه ایران به این کشور آسیایی با افزایش بیشتری همراه شود.

علاوه بر این در حالی از چین به عنوان بزرگ ترین بازار نفتی ایران در پسا تحریم نام برده می شود که هم اکنون عربستان سعودی و روسیه بزرگترین صادرکنندگان نفت خام به این کشور آسیایی هستند.

در ماه نوامبر سال 2015 میلادی عربستان سعودی حدود 887 هزار بشکه و روسیه حدود 950 هزار بشکه نفت به چین صادر کرده اند که قطعا با لغو تحریم ها ایران برای بازپس گیری سهم خود در بزرگترین بازار نفتی جهان باید با کشورهای روسیه و عربستان سعودی رقابت کند.

این در حالی است که مطابق با گزارش رسانه های خارجی، مذاکرات برای امضای قراردادهای جدید فروش نفت خام ایران با پالایشگاه های چینی آغاز شده و حتی تاکنون قرارداد فروش نفت ایران با دو شرکت شرکت «سینوپک» و «ژوهای» چین تمدید شده و مذاکرات با شرکت‌های نفتی «پترو چاینا» و «CNOOC» چین بر سر تمدید قراردادهای جدید آغاز شده است.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =