توصیه‌های انتخاباتی مراجع به دولت چه بود؟

مراجع عظام تقلید در دیدار رییس دفتر رییس جمهور بر ضرورت تلاش دولت جهت برگزاری پرشور و مشارکت حداکثری مردم و نیز رعایت اخلاق و پرهیز از هرگونه تخریب و توهین افراد در انتخابات اسفند تاکید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، محمد نهاوندیان که از سوی حجت‌الاسلام روحانی برای ارائه گزارش از عملکرد دولت و رساندن سلام گرم رئيس جمهور به مراجع عظام تقلید راهی قم شده بود، توصیه‌ها و نصایح مراجع در مورد مسائل مختلف را نيز جویا شد.
از نکاتی که مراجع عظام تقليد در دیدار رییس دفتر رییس جمهور به آن اشاره داشتند، موضوع انتخابات اسفندماه سال جاری بود. در این رابطه آیت‌الله شبیری زنجانی با اشاره به پيش رو بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري بر ضرورت تلاش براي تقويت وحدت، همدلي و انسجام ملي در كشور تاكيد كردند. ایشان توجه به مصالح و منافع ملي را حائز اهميت برشمردند و ابراز اميدواري كردند تا انتخابات آينده موجب تقويت وحدت و انسجام داخلي شود.

آیت‌الله جوادی آملی نیز ضمن تاکید بر تلاش دولت براي برگزاري انتخاباتي با شكوه و فراهم كردن شرايط براي مشاركت و حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي خواستار رعایت اصول اخلاقی در رقابت هاي انتخاباتي از سوي كانديداها و تلاش در جهت افزايش مشاركت حداكثري مردم در انتخابات شدند و خاطرنشان كردند: در شرايط حساس كنوني بايد بسيار هوشمندانه عمل كنيم چرا كه دشمنان جمهوري اسلامي ايران درصدد خدشه دار كردن استقلال كشور هستند. تاكيد كرد.

آيت الله علوي گرگاني از دیگر مراجع عظام تقلید بود که توصیه‌هایی را به دولت برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش‌رو ارائه کرد. ایشان در این رابطه تاکید کرد: بايد به گونه اي رفتار شود كه انتخابات با آرامش كامل انجام شده و همه كشورهاي دنيا از اين انتخابات الگو بگيرند.
آيت الله صافي گلپايگاني نیز رعايت اخلاق اسلامي در انتخابات پيش رو بر همه جريانات فرض دانستند. ایشان با تاکید براینکه در انتخابات اسفندماه بايد اخلاق و وحدت در كشور به نمایش گذاشته شود بیان کردند: بي اخلاقي و رفتارهاي غير ديني و اسلامي، موجب تخريب فضا خواهد بود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =