به گزارش مهر، شهردار اصفهان گفت: اگر پروژ‌ه‌های شهرداری به انواع خدماتی، ترافیکی، عمرانی و فرهنگی تقسیم‌بندی شود بیش از ۸۰درصد پروژه‌های این ارگان برای ارتقای گردشگری و مسایل زیست ‌محیطی است.

 مهدی جمالی‌نژاد  اظهار داشت: با شرایط خاص کلان‌شهر اصفهان توسعه فناوری‌های نوین و دانش، هنر و گردشگری سه محور شاخص برای توسعه استان محسوب می‌شود و امیدواریم با اتحاد میان نهادهای مرتبط در آینده نزدیک گام‌های موثری در این ارتباط برداریم.

وی در ارتباط با پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای خلاق جهان و تاثیر آن در گردشگری اصفهان نیز گفت: پیوستن به این شبکه بسیار مشکل است و تیمی از داوران مختلف کشورهای جهان و چندین کشور قدیمی عضو این شبکه، باید شهر مذکور را مورد تایید قرار دهند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اهداف بیان شده برای این شبکه در راستای توسعه گردشگری است، افزود: تقویت همکاری بین‌المللی میان شهرهایی که خلاقیت را به عنوان عامل راهبردی توسعه پایدار خود به رسمیت شناخته‌اند از اهداف این شبکه است.

برندهای مختلف اصفهان، فرصتی برای توسعه گردشگری

وی ادامه داد: افتخارات اصفهان مانند ثبت جهانی به عنوان شهر صنایع دستی اصفهان، عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، پیوستن به شبکه خلاق شهرهای جهان و معرفی به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۷ فرصت‌هایی است که عرصه را برای حضور بیشتر گردشگران فراهم می‌کند.

جمالی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا پروژه‌های عمرانی شهرداری فضا را برای گردشگران تنگ نکرده است، گفت: اگر پروژ‌ه‌های شهرداری اصفهان به انواع خدماتی، ترافیکی، عمرانی و فرهنگی تقسیم بندی شود بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های شهرداری اصفهان در راستای ارتقای گردشگری و مسایل زیست ‌محیطی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کمتر پروژه‌ای در شهرداری اصفهان است که سبقه گردشگری نداشته باشد، ادامه داد: به عنوان نمونه مهم‌ترین پروژه در حال تکمیل اصفهان سالن اجلاس است که تمامی فستیوال‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی قرار است در آن برگزار شود.

وی با بیان اینکه به هرحال برای توسعه شهر در کنار مباحث فرهنگی مباحث فیزیکی و کاربری نیاز است، ابراز داشت: پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان مانند قطار شهری نیمه‌تمام است و نمی‌توان آن را رها کرد به همین دلیل تکمیل آن که به لحاظ زیست محیطی و گردشگری نیز از اهمیت خاصی دارد، از اولویت‌های شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

جمالی‌نژاد بیان داشت: شهرداری اصفهان تنها شهرداری است که نه تنها در حال تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است بلکه پروژه‌های جدیدی را نیز آغاز خواهد کرد و طرح «هر هفته چند افتتاحیه» حاصل زحمات شبانه‌روزی همکاران ما در این اداره است.

اصفهان ورودی‌ها مناسب و استاندارد ندارد

‌وی با بیان اینکه اصفهان ورودی‌ها مناسب و استاندارد به ویژه در بخش ورودی فرودگاه ندارد، تاکید کرد: اصلاح آن همت جدی می‌خواهد چراکه بسیاری از این موارد داخل حریم شهر اصفهان نیست و باید شهرهای هم جوار و ارگان‌های مختلف مانند راه وشهرسازی نیز در این زمینه مشارکت کنند.

شهردار اصفهان بیان داشت: شهرداری اصفهان در حوزه گردشگری به دنبال تصدی‌گری نیست بلکه به دنبال بسترسازی کالبدی و فرهنگی در این حوزه به منظور ورود برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران گردشگری است.

به گزارش مهر، کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری با هدف تبیین شاخص‌ها و راهکارهای طراحی برند ملی گردشگری ایران روز یک شنبه از ساعت هشت صبح در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =