مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس رانی تبریز و حومه از رده خارج شده 60 دستگاه اتوبوس فرسوده در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، شمس الله فیروزیان با اعلام این خبر افزود: یکی از مشکلات اصلی شرکت واحد اتوبوسرانی در سال های اخیر عمر زیاد وفرسوده بودن بخشی از اتوبوس های ناوگان حمل ونقل عمومی در کلانشهر تبریز بود که خوشبختانه با تلاشهاو پیگیریهای فراوان و به همت کارشناسان این شرکت قسمت عمده ای از این اتوبوس ها از چرخه حمل ونقل خارج و اتوبوسهای نو و بازسازی شده جایگزین گردیده است.

وی با بیان اینکه در راستای رسیدن به سیاست های اصلی شرکت واحد اتوبوسرانی در خصوص نوسازی ناوگان بخش خصوصی توانسته ایم از اول سال جاری تعداد 60 دستگاه اتوبوس فرسوده و دودزا را از خطوط شهری خارج وانتقال سند دهیم. و با جایگزینی تعداد 50 دستگاه اتوبوس بازسازی شده و با خرید تعداد 36 دستگاه اتوبوس دو کابین و 100 دستگاه اتوبوس تک کابین از لحاظ عددی ناوگان حمل ونقل را توسعه دهیم.

فیروزیان تصریح کرد با وجود ترافیک حاکم بر معابر کلانشهر تبریز ولزوم توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی و فرهنگ سازی در استفاده از وسائط نقلیه عمومی توسط شهروندان ، تلاش کرده ایم در بودجه سال 95 خرید اتوبوسهای جدید،جهت جوان سازی ناوگان را در اولویت قرار دهیم. که انشاءالله با تحقق این تصمیم وبا ورود این تعداد از اتوبوسها هم بلحاظ کیفی وکمی شاهد تحول چشمگیری در حوزه حمل ونقل عمومی کلانشهر تبریز خواهیم بود.

مدیرعامل اتوبوسرانی با بیان این موضوع که بیش از 30 درصد از جابجائی مسافران کلانشهر تبریز برعهده شرکت واحد اتوبوسرانی است افزود: با این حجم بالای استفاده مردم از اتوبوسها ، مسئولین باید توجه ویژه ای به این شرکت داشته باشند زیرا یکی از عوامل راهگشا در باز کردن کره ترافیک هر شهر توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی و تشویق مردم به استفاده از وسائل نقلیه عمومی است واین امر سبب میشود تا میزان آلودگی هوای کلانشهرها نیز کاهش یابد.

فیروزیان تصریح کرد توسعه شهرکهای اقماری وبه تبع آن تولید سفرهای درونشهری و حتی برونشهری ،حومه کلانشهر تبریز شرایطی را بوجود آورده که راهی جز افزایش افزایش خطوط جدید و تعداد ناوگان در جهت کاهش ترافیک سنگین را نداشته، وبه لحاظ اقتصادی نیز حمل ونقل عمومی به عنوان یکی از نیازهای اصلی خانواده ها در هزینه سبد خانوار شهروندان نیز اجتناب ناپذیر گردیده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =