آزاد عبادلله پور دبیر ستاد بحران شهرستان مهاباد گفت: بارش سنگین برف و کولاک در این شهرستان راه های ارتباطی 112 روستای این شهرستان را با مرکز شهر مسدود کرده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی  ، آزاد عبدالله پور گفت: بارش سنگين برف و کولاک در شهرستان مهاباد، راه هاي ارتباطي 112 روستاي اين شهر را با مرکز شهر مسدود کرده که از اين تعداد ، 82 روستا در بخش خليفان و 30 روستا در بخش مرکزي اين شهرستان واقع شده اند.
وي با بيان اينکه تردد در راه بقيه روستاهاي اين شهرستان نيز تنها با استفاده از زنجيرچرخ امکان پذير است، گفت: ارتفاع برف روستاهاي بخش مرکزي را نيم متر و بخش خليفان را بيش از يک متر پوشانده است؛ بيشترين تعداد راه هاي روستايي مسدود در محور مهاباد به سردشت واقع شده اند.
اين مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به اينکه جريان برق شماري از اين روستاها نيز به دليل کولاک شديد قطع شده، اين روستاها در شرايط مناسبي قرار نداشته و تلاش براي بازگشايي اين محورها و برقراري جريان برق در آنها همچنان ادامه دارد.
دبير ستاد بحران شهرستان مهاباد گفت: شماري از مسافران در راه مانده که در محور مهاباد به بوکان به مدت دو شبانه روز در برف و کولاک گرفتار شده بودند نيز روز گذشته با تلاش ماموران راهداري و امدادي با بازگشايي اين محور نجات داده شدند.
"عبدالله پور" تصريح کرد : همه ماشين آلات برفروب اين شهرستان هم اکنون در محورهاي اصلي و فرعي در حال نمک پاشي و برفروبي هستند و براي تسريع در بازگشايي اين محورها از چند دستگاه برف روب شهرستان هاي همجوار و مرکز استان نيز استفاده مي شود.
دبير ستاد بحران شهرستان مهاباد از رانندگاني که قصد تردد در محورهاي ارتباطي اين شهرستان را دارند، خواست : با رعايت اصول ايمني و تهيه سوخت اضافي سفر کرده و وسايل گرمايشي و تجهيزات لازم به همراه داشته باشند. و در صورت امکان از تردد غيرضروري در محورهاي برفگير خودداري کرده و يا از جاده هاي جايگزين استفاده کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =