خراسان نوشت،معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در بخش های گردشگری مثل احداث اقامتگاه و کمپ های گردشگری را داشته باشند می توانند از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند

«مرتضی عربی» افزود: بر اساس تفاهمنامه ای که بین این اداره کل و صندوق کار آفرینی امید منعقد شده سرمایه گذاران می توانند از تسهیلات ارزان قیمت تا سقف 50 و 100 میلیون تومان استفاده کنند که این تسهیلات با همین سقف برای آژانس های مسافرتی استان هم در نظر گرفته شده است و تاکنون تعدادی هم برای دریافت وام معرفی شده اند.

وی همچنین از ساخت 11 کمپ موقت گردشگری در استان خبر دادو افزود: در هریک از شهرستان های استان یک کمپ موقت گردشگری با حداقل امکانات و با همکاری شهرداری ها احداث می شود که شامل فضای سبز، آلاچیق، سرویس بهداشتی و... است و در مجموع ساخت این کمپ ها برای ماندگاری مسافر و گردشگر در استان گام مفیدی است.

به گفته «عربی»، در مناطق مستعد و روستاهای هدف گردشگری استان اکوکمپ های گردشگری هم ساخته می شود و در حال حاضر اولین اکو کمپ ارگانیک کشور در دهسلم نهبندان با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و تا پایان سال مالی جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: اکوکمپ ارگانیک نهبندان در محیطی طبیعی و زیبا با امکاناتی مثل اقامتگاه و خوابگاه، سالن کنفرانس، مجموعه پذیرایی، سرویس بهداشتی و دیگر امکانات رفاهی یک مجموعه ارگانیک است که مورد استقبال هر گردشگر خارجی قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: مشابه کمپ نهبندان، در شهرستان های سرایان و زیرکوه و کمپ نجوم در کویر سه قلعه هم در حال احداث است و سرمایه گذاران بخش خصوصی کار ساخت آن ها را انجام می دهند.

به گفته «عربی»، در روستاهایی که بافت سنتی و قدیمی خوبی دارند و نمی توان بافت آن ها را تخریب کرد، پروژه های بزرگ گردشگری مثل هتل، اقامتگاه های بوم گردی ایجاد می شود و خانه های سنتی و قدیمی احیا شده و تجهیز می شوند تا از آن ها برای اقامت گردشگران خارجی و داخلی استفاده شود.به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 350 گردشگر خارجی در قالب تورهای گردشگری، ورزشی، تحقیقاتی و... از کشورهای آلمان، فرانسه، اروپای شرقی، اوکراین و... به استان سفر کرده و در اقامتگاه های استان اقامت داشته اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =