در جلسه هماهنگی فعالیت سمن های محیط زیستی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بر حضور فعال نماینده شبکه این سمن ها در شورای برنامه ریزی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ، در این جلسه که هیات مدیره شبکه محیط زیست استان با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست و منتخبین تشکلهای زیست محیطی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.ه بود، هماهنگی لازم جهت گسترش فعالیت این شبکه صورت پذیرفت. در این جلسه شهرام احمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از سازمان های مردم نهاد (سمن های) زیست محیطی به عنوان بازوان توانمند جهت حفظ محیط زیست استان و کشور یاد کرد و گفت: سمن های زیست محیطی از وقت خود گذشته و با تحمل هزینه های مادی، محیط زیست را به عنوان یکی از اولویت های زندگی خود برگزیده اند. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: در بحث فرهنگسازی باید ازتمام ظرفیت های موجود در استان استفاده نمود. وی ابراز امیدواری کرد که از این پس با آغاز بکار شبکه محیط زیستی استان، شاهد فعالیتهای نو و تازه در زمینه فرهنگ سازی محیط زیست در استان باشیم. احمدی از آمادگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان نسبت به هم افزایی و تعامل بیشتر با تشکلهای زیست محیطی خبر داد و نهادینه نمودن فرهنگ حفظ محیط زیست را جهت دستیابی به توسعه پایدار ضروری دانست.
رییس شبکه محیط زیست استان نیز تصریح کرد: بر آنیم که توانمندی هر کدام از سمن های استان را در یک راستا قرار دهیم تا بتوان چالش های موجود را به فرصت و آسیب ها و تهدید ها را به ظرفیت تبدیل کنیم و از این طریق برای محیط زیست استان و کشور قدمی به جلو برداشته شود.
شبکه سمن های استان چهار محال و بختیاری جزو اولین شبکه های کشور به شمار میرود که مراحل ثبت آن در مراجع قانئنی انجام شده است.
سازمان‌های مردم‌نهاد یا سَمَن (به انگلیسیNon-governmental Organization و به‌اختصارNGO) به اَشکال و نحوهای مختلف در سراسر جهان استفاده می‌شود و با توجه به بافت کلامی که در آن مورد استفاده قرار گرفته، به انواع گوناگون سازمان‌ها اشاره می‌کند. سازمان مردم‌نهاد، در کلی‌ترین معنایش، به سازمانی اشاره می‌کند که مستقیماً بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شود، اما نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه بین فردْفردِ مردم و قوای حاکم و حتی خود جامعه ایفا می‌کند.
بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد غیرانتفاعی نیز هستند. بودجه این سازمان‌ها ازطریق کمک‌های مردمی، سازمان‌های دولتی، توسط خود دولت یا ترکیبی از طرق مذکور تأمین می‌شود. سازمان‌های مردم‌نهاد، اساساً با تأکید بر سه اصل داوطلبانه، غیرانتفاعی و غیرسیاسی تشکیل و تأسیس می‌شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =