ایرنا نوشت: «بیلد» پرتیراژترین روزنامه آلمان در تیتر صفحه اول خود نوشت: «عربستان سعودی جز نفت، خرما و تروریسم چیز دیگری برای عرضه به جهان ندارد و برای ادامه اقدام های خود به ما هم رشوه می دهد.»

 «یولیان رایشلت» نویسنده این گزارش که امروز (دوشنبه) انتشار یافت، نوشت: سعودی ها دوستان قاتل ما هستند. با اعدام دستجمعی 47 نفر که به دست متحد وحشتناک ما انجام گرفت از واشنگتن تا برلین در قبال این اقدام سعودی ها سکوت اختیار کرده اند.
بیلد افزوده است: در حالی که واشنگتن از موج اعدام ها ابراز نگرانی کرده است، دولت آلمان سکوت اختیار کرده و اتفاق نظر ندارد که آیا باید به این رژیم آخرین فنآروی تسلیحاتی مدرن بفروشد یا خیر؟
در ادامه گزارش آمده است: در سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز ظاهراً کسی از این مسأله که عربستان سعودی ریاست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل را در دست دارد، ناراحت نیست.
نویسنده ادامه داده است: دوستان سعودی ما چند قرن است هیچ اختراعی نداشته اند که موجب پیشرفت جهان شود و فقط نفت، خرما و یک ایدئولوژی افراط گرایانه را صادر کرده اند.
این روزنامه آلمانی با اشاره به اینکه ماه سپتامبر 2015 صدها نفر در مراسم حج در مکه کشته شدند، افزود: سعودی ها به خاطر فساد و اقتصاد خویشاوندسالاری حتی قادر به سازماندهی مناسب برگزاری مراسم زیارتی حج نیز نیستند.
بیلد ادامه داده است: اگر بخواهیم یک جمعبندی از عربستان سعودی انجام دهیم، متوجه می شویم که دره سیلیکون کالیفرنیا برای جهان نمادی فنآوری و نوآوری است، در حالی که دره سلفی های عربستان سعودی نمادی از ترور و ارتجاع گرایی است؛ تروری که با درآمد چند میلیارد دلاری نفتی حمایت می شود و از ایده های رادیکال و آدمکشی حمایت می کند.
روزنامه آلمانی با طرح این پرسش که چرا سعودی همچنان دوست ما هستند؟ نوشته است: برای اینکه خاندان آل سعود چند دهه است به ما رشوه می دهد. پولی را هم که در غرب خرج نمی کند، برای صادرکردن کابوس افراطی گرایی صرف می کند. عربستان سعودی در سراسر جهان به انجمن های افراطی، مراکز دینی تحت حمایت خود، روزنامه ها و سایت های مجازی کمک مالی می کند تا آن نوع از ایدئولوژی را که در سوریه علیه آن مبارزه می کنیم، تقویت کند.
در پایان گزارش این روزنامه آمده است: برای عربستان سعودی بازگشت به صحرای بربریت خیلی وقت است که شروع شده است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    85 5
    دقیقااااااا