واکنش کارگردان «امتحان نهایی» به حذف فیلمش از جشنواره فجر/ در روزنامه خواندم که به فیلمم ممیزی خورده

عادل یراقی کارگردان «امتحان نهایی»‌ از علت قطعی حذف فیلمش از لیست فیلم‌های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  عادلی یراقی در توضیح علت حذف «امتحان نهایی» از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: نفهمیدم که چه اتفاقی افتاد که فیلم من از جشنواره حذف شد. فیلم من در لیست فیلم‌های جشنواره بود، همه چیز درست بود حتی از من خواسته بودند دو دقیقه از فیلم را برای تبلیغات در اختیار جشنواره قرار دهم بعد هم شنیدم که فیلم ممیزی خورده
البته این خبر به صورت رسمی به من گفته نشده و من این مطلب را در روزنامه اعتماد خواندم.

او در توضیح اینکه چرا«امتحان نهایی» که دومین ساخته اوست، به عنوان فیلم اول در جشنواره شرکت داده شده است،‌گفت: فیلم قبلی من و اولین ساخته‌ام «آشنایی با لیلا» مجوز پخش ویديویی داشت و مجوز سینمایی نداشت با این حال این فیلم در گروه هنر و تجربه اکران شد به همین دلیل فیلم «امتحان نهایی» اولین فیلم سینمایی من محسوب می‌شود.

یراقی در مورد علت ممیزی احتمالی فیلمش گفت: «فیلم من داستانی معمولی داشت نه سیاسی بود و نه پیچیدگی خاصی داشت. فیلم از وزارت ارشاد پروانه ساخت و مجوز نمایش داشت نمی دانم چرا چنین فیلمی باید از جشنواره بدون هیچ توضیحی حذف شود. من اخبار حذف فیلمم را از اخبار شنیدم.»

57۲۴۸

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =