به گزارش ایسنا، استاندار اصفهان گفت: با وجود فشارها و اخطارها حتی اجازه از سوی رییس سازمان محیط زیست برای برداشتن پلمپ بخش‌های مازوت سوز نیروگاه به طرح کاهش آلودگی هوای اصفهان پایند بوده‌ایم.

 رسول زرگرپور در نشست بررسی مصوبه طرح جامع آلودگی هوای اصفهان با مدیران شهری، اظهار کرد: مسأله آلودگی هوا یکی از حیاتی‌ترین مسائل اصفهان بود و امروز نیز به عنوان یکی از مهمترین مسائل در جامعه مطرح است.

وی با بیان اینکه استانداري اصفهان در دو سال گذشته تلاش كرده تا تنها به مسائل كاري بپرازد و مسائل سياسي را به تهران واگذار كند، افزود: متاسفانه برخي از مسائل استان پيش از اينكه در ميان مديران به سرانجام برسد به رسانه‌ها كشيده مي‌شود در حالي كه مديران بهتر است پيش از اين كه مشكلات را رسانه اي كنند آن را با استاندار مطرح كنند.

استاندار اصفهان گفت: هر موضوع مهمی که در اصفهان اتفاق افتاده و مدیران و کارشناسان بر روی آن چالش اتفاق نظر داشته‌اند، به صورت يك طرح در دستور كار قرار گرفته است و طرح 9 ماده‌ای آب، طرح جامع کاهش آلودگی هوا، طرح بررسی گرد و غبار و کاهش آن و طرح کاهش تصادفات و ... مصوب شده زيرا با مشكلات بايد به صورت علمی و سیستمی برخورد شود.

زرگرپور به طرح جامع کاهش آلودگی هوا اشاره و اضافه کرد: امروز زمان نقد و درد و دل کردن در مورد آلودگي هوا نيست زيرا تمام حرف‌ها در مورد آلودگی هوا مدت‌ها قبل زده شده و امروز وقت اجرا است و باید کمک کنیم و چگونگی اجرایی شدن طرح را بررسی کنیم نه اینکه امروز تازه مطرح کنیم که این طرح دردی دوا نمی‌کند.

وی ادامه داد: شکی در این نیست که مسائل زیست محیطی مطالبه اول و حیاتی مردم اصفهان است و من با گوشت و پوست خود مسائل زیست محیطی اصفهان را لمس کرده‌ام و به همین دلیل است که با جمعی از اساتید دانشگاه طرح‌های کاهش آلودگی هوا که در شهرداری و مدیریت بحران استان بود را تلفیق کردیم و از دل آن طرح جامع کاهش آلودگی هوا را بیرون کشیدیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =