استاندار اصفهان با اسقف اعظم ارامنه جنوب ایران دیدار کرد

به گزارش فارس، استاندار، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان اصفهان با پیشوای مذهبی ارامنه جنوب ایران دیدار کردند.

 رسول زرگرپور  با حضور در کلیسای وانک اصفهان با بابکن چاریان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) پیامبر صلح و دوستی و نیز حلول سال نو میلادی به اسقف اعظم کلیسای وانک و تمام ارامنه، گفت: گرچه دنیا سراسر آشوب و کشتار است اما همه ما در ایران به‌خوبی و خوشی در کنار هم زندگی می‌کنیم و امیدواریم سال آتی نیز سالی همراه با صفا و صمیمیت برای همه مردم ایران باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به انتخابات 7 اسفند تأکید کرد: تمام تدابیر لازم را انجام می‌دهیم تا دو انتخاب بزرگی که در پیش داریم به بهترین شکل انجام شود؛ شما هم با نماینده‌ای که دارید در این انتخابات سهیم هستید.

در ادامه بابکن چاریان با اشاره به همزمانی میلاد حضرت عیسی (ع) و حضرت محمد (ص) بیان کرد: دنیای امروز نیاز به احترام، صلح، عشق و همزیستی دارد که پیامبران بزرگ ما پیام‌آور آن‌ها بوده‌اند.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران تصریح کرد: متأسفانه در منطقه شاهد جنایات و خشونت‌های بسیاری هستیم که همه می‌دانیم خداوند متعال از آن‌ها راضی نیست.

وی اعتقاد به خداوند یکتا را نقطه اشتراک تمام ادیان توحیدی دانست که سبب دوستی و همراهی پیروان این ادیان می‌شود و تصریح کرد: خوشبختانه ما در ایران با برادران و خواهران مسلمان خود در صلح، صفا و آرامش زندگی می‌کنیم و مردم دنیا باید این‌چنین زندگی کنند.

بابکن چاریان افزود: سال 2015 میلادی را پشت سر گذاشتیم و وارد سال جدید شدیم اما آنچه حقیقتاً باید تغییر یابد، خود انسان است تا بتواند اطراف، خانواده، شهر و کشور خود را در جهت بهتر تغییر دهد.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ضمن تبریک سال نو میلادی اظهار کرد: حضور اقلیت‌ها فرصت بسیار استثنایی برای شهر اصفهان محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که در کتب اسلامی 4 روح برای انسان برشمرده شده گفت: روح نباتی، حیوانی،‌ انسانی و الهی در وجود انسان نهفته است و آنچه باعث شده ما از ادیان مختلف دور هم جمع شویم و زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشیم، تکیه بر روح الهی ماست.

ارزانی سال جدید را توأم با محبت و صلح برای ارامنه آرزو کرد و بیان داشت: همان‌طور که حضرت عیسی(ع) به پیروانش می‌گوید تمام دل‌هایتان را آکنده از محبت کنید، پیامبر اسلام نیز بر این موضوع تأکید دارد.

در پایان این مراسم پیام تبریک سال نو میلادی که از طرف علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نوشته شده بود،‌ توسط استاندار اصفهان به وی تقدیم شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =